اجتماعیزندگی

پیام تبریک دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

کد خبر : 20539

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن، ماه رمضان است، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است.
حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی در پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به امت های اسلامی بویژه ملت شریف ایران تبریک گفت. به گزارش صبح مشهد، در بخشی از این پیام تبریک که توسط حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی تنظیم شده، آمده است، ماه رمضان,ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می اید.ماه رمضان ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو ((روزه))دست یافتنی است. ماه رمضان,فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می آورد شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می ریزد.در پرتو خورشید درخشان ماه رمضان ,سلطه عادت ها و غریزه ها بر زندگی انسان کاهش می یابد,غفلت ها زدوده می شود به دلیل هماهنگی با جمع,موانع خودسازی کاهش می یابد و اخوت دینی و روح برادری و همدردی با نیازمندان تقویت می گردد,تلاوت قرآن و رعایت تقوا,زمینه تعالی و بازگشت به فطرت الهی و زندگی عالی انسان را فراهم می سازد. خود سازی در فرهنگ اهل بیت (ع) شامل کنترل تمام رفتار و گفتارهای انسان در چارچوب دستورات خداست, کنترل اعضا و جوارح و نفس بر اساس باید ها و نبایدهای قرآن و سنت ,مصداق خودسازی اسلامی و الهی است و روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه داری,فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن مربوط نیست,بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات امت روزه دار و همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی در پرتو تعالیم قرآن و برکات رمضان و با تهذیب نفس و خضوع و خشوع در قبال پروردگار جهانیان، دل‌ها و جان‌ها را در آسمان رحمت واسعه الهی جلا داده و محیطی سرشار از نشاط و معنویت در جامعه ایجاد شود.

با آرزوی سربلندی ایران اسلامی، حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن