شهری

کسب رتبه نخست کمیته امداد خراسان رضوی در حوزه اکرام ایتام و محسنین

کد خبر : 50981

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸۵ هزار حامی از ۴۰۷۳۱ کودک یتیم و محسنین در استان‌حمایت می کنند که مشارکت نیکوکاران در پرداخت به این فرزندان جایگاه استان را در حوزه اکرام و ایتام در کشور را برتر کرده اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان، ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر و روز مددکار بیان کرد: همه افرادی که به نوعی به نیازمندان خدمت می کنند مددکار هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در اصول بنیادی و ارکان اعتقادی مسلمانان کمک به نیارمندان نهادینه شده است، گفت: کمیته امداد در خراسان رضوی ۴۱۲۱۶ فرزند یتیم و محسنین را حمایت می کند که حدود ۱۲ هزار فرزند، یتیم و حدود ۳۰ هزار فرزند، محسنبن هستند.

وی با بیان این مطلب که ۹۹ درصد فرزندان نیازمند، دارای حامی هستند و برخی از فرزندان دارای چند حامی می باشند، افزود: ۴۸۵ فرزند در استان بدون حامی هستند.

سلم آبادی اظهار داشت: به طور میانگین حامیان ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان به حساب ایتام و ۲۶۰ هزار تومان به حساب محسنین واریز می کنند.

وی با اشاره به ۱۸۹ دانش آموز، ۱۴۴ دانشجو و ۲۷ طلبه نخبه تحت حمایت کمیته امداد، افزود: حامیان نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی کودکان ایتام و محسنین دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ حامی در استان ثبت نام کرده اند که ۳۲ هزار حامی یعنی ۱۷ درصد امسال به جمع نیکوکاران اضافه شدند.

وی با بیان اینکه حامیان در شغل های کارمند، اصناف، خانه دار نیروی نظامی و انتظامی، فرهنگی و دانش آموز ،بازنشسته، پزشک و پرستار و طلبه طبقه بندی می شوند، گفت: ۳۰ درصد از حامیان کارمند، ۱۸ درصد اصناف، ۱۶ درصد خانه دار، ۴ درصد نیروهای نظامی و انتظامی ۳ درصد، فرهنگیان می باشند.

سلم آبادی در خصوص حامیان دانش اموز افزود: در برنامه ریزی های انجام‌شده با اداره کل آموزش و پرورش، هر دانش آموزی که تمکن مالی دارد حامی یک دانش آموز نیازمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری بیش از ۱۴۵ میلیار تومان حامیان و نیکوکاران مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز کرده اند، گفت: ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز کمک غیر نقدی این حامیان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مشارکت مراکز نیکوکاری را ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب بسته های معیشتی، درمان، مهارت آموزی عنوان کرد و افزود: جایگاه استان در حوزه اکرام و ایتام رتبه اول در هر ماه بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن