دانش و فناوریزندگی

بیانیه حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای

کد خبر : 20048

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی به مناسبت فرارسیدن ۲۰ فروردین – روز ملی فناوری هسته‌ای – بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش صبح مشهد، در این بیانیه که توسط حسین اکبریان محمد آبادی، دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی تنظیم شده است، آمده است:

«بیستم فروردین، تجلی‌گاه اقتدار و عظمت و بهت و حیرت جهانیان، روز تجلی خیزش عظیم علمی و نهضت نرم‌افزاری جوانان اندیشمند ایران زمین؛ بیستم فروردین روز اثبات توانایی‌های ذاتی و استعدادهای درخشان دانشمندان جوان ایران پرگهر و نمادِ حرکتِ عظیمِ مردمی، در ملی کردن صنعت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و بیان‌گر شعار «می‌شود و می‌توانیم» است.

بیستم فروردین، هر سال در تقویم ما ایرانیان جلوه‌ای دیگر دارد؛ جلوه‌ای از ایجاد و تقویت روحیه‌ی خودباوری و اتکا به قدرت لایزال الهی در راه دستیابی به برترین قله‌های رفیع علمی و تکنولوژی به ویژه در عرصه‌های صنعت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و درنوردیدن مرزهای بیکران علوم فرانوین و گذر از آزمایشات موفقیت‌آمیز هسته‌ای و گام نهادن در فستیوال باشگاه هسته‌ای جهان است.

دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به عنوان خواست ملی ایرانیان در بیستم فروردین ماه با همت بلند و اراده راسخ فرزندان این مرز و بوم و به دست توانای جوانان فکور، خلاق، اندیشمند و خستگی‌ناپذیر ایران به ثمر نشست و تا به امروز با تدابیر و منویات داهیانه‌ی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و توجه به سه اصل اساسی جمهوری اسلامی ایران، یعنی عزت، حکمت، مصلحت همراه با حمایت‌های مجدانه دستگاه دیپلماسی کشور و قوای سه‌گانه، حرکتی فزاینده و رو به جلو داشته است تا جایی که امروز در جهان از این دانش ملی بومی به عنوان امتیازی ویژه و دستاوردی بزرگ برای ملت ایران یاد می‌شود.

این دستاورد سترگ آنچنان تأثیرات فراوان و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور در سطح کشورهای خاورمیانه و جهان داشته که به عنوان اقتداری مقبول برای یک ملت به حساب می‌آید؛ اقتداری که ایران را در تراز با سایر کشورهای محدود صاحب این تکنولوژی که اقتصاد و سیاست جهان را اداره می‌کنند، قرار می‌دهد و از یک کشور به اصطلاح جهان سومی، کشوری پیشرفته، صنعتی و در حال توسعه می‌سازد.

به درستی که بایستی قرن حاضر را قرن انرژی نامید. قرنی که در آن هر کشوری که بتواند با مدیریت صحیح منابع، انرژی بیشتری تولید و در خدمت بگیرد و هزینه‌های جانبی را در این بخش کاهش دهد، کشوری پیشرفته و دارای موقعیت ممتاز ژئواستراتژیک در بین سایر کشورها شناخته شده و می‌تواند حرف اول را در جهان زده و اداره امور جهان را در دست گیرد و این آن چیزی است که غرب و کشورهای صنعتی از آن واهمه دارند و حتی تصور آن در اندیشه آنان نمی‌گنجد، فکر آن نیز برایشان سخت عذاب‌آور است.

تصور دستیابی کشوری خارج از حلقه کشورهای ابرقدرت به این علوم فرانوین و تکنولوژی‌های حیاتی چیزی است که می‌تواند تمام معادلات امپریالیستی، سلطه‌طلبانه و برتری‌جویانه غرب را بر هم ریخته و آنان را در رسیدن به اهداف شوم و اغراض طمع‌ورزانه خود در لشکرکشی‌های نظامی و جنگ‌های سلطه‌جویانه ناکام گذارده و سایه سنگین استعمارگرایانه دول زورگو در تعیین سرنوشت ملت‌ها را از سر مردم جهان کوتاه کند. چیزی که هم‌اکنون با دستیابی افتخارآفرین ایران اسلامی بدان در حال تحقق است و می‌رود تا صدای این بیداری، استقلال، آزادی و عدالت‌طلبی را به گوش تمام جهانیان برساند و ملت‌های مظلوم جهان را از یوغ ستم دجالان زمان برهاند.

این تکنولوژی عظیم و دانش بومی به دست آمده، خود مقدمه‌ای مهم و پایه‌ای اساسی برای ورود و گام‌ نهادن در دهه‌های انقلاب اسلامی بوده و زیربنای بنیادی برای « رونق تولید و اشتغال» در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بخش چرخه‌ی تولید و بازتولید انرژی می‌باشد. این مهم خود تغییری آشکار در تولید انرژی از مصرف سوخت‌های فسیلی، آلاینده و تجدیدناپذیر به سمت انرژی‌های نوین به خصوص انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای تولید برق است و همه اینها در صورتیامکان است که ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی و روحیه ایثارگرانه و قدرتی فزاینده‌تر از چهاردهه گذشته بر سر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم‌الشأن مجدانه باقی بماند و در این راه با حفظ هوشیاری کامل خود و بهره‌گیری از فرمایشات و پیام‌های مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» از جنگ روانی و تبلیغاتی غرب به خود ترسی راه ندهد.

حال در این میان و در سال « رونق تولید » وظیفه مسئولین و دولتمردان خدوم بسیار سنگین است به طوری که دولت دوازدهم و دولت‌های آینده بایستی با پشتوانه حمایت‌های مردمی به هر شکلی این میراث گرانسنگ ملی و تاریخی را پاس داشته و موانع گسترده خارجی و داخلی را با درایت تیزبینانه و دیپلماسی فعالِ هوشمندانه از سر راه رشد، پیشرفت و بالندگی خود و کشورمان بردارند.»

باآرزوی سربلندی ایران اسلامی
حسین اکبریان محمد آبادی، دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن