دانش و فناوریپایتخت فرهنگ اسلامی

آستان قدس رضوی با پنج بخش در سومین نمایشگاه شهر هوشمند شرکت کرد

کد خبر : 47523

آستان قدس رضوی با پنج بخش مرکز ارتباطات و رسانه، بنیاد کرامت رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس، مدیریت عالی حرم مطهر رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات در سومین نمایشگاه شهر هوشمند حضور یافت.

به گزارش صبح مشهد، سومین نمایشگاه شهر هوشمند، صبح امروز در مصلی تهران گشایش یافت و آستان قدس رضوی با حضور در این نمایشگاه، دستاورهای خود در حوزه هوشمندسازی خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) را معرفی می کند.

در این نمایشگاه، مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوی شامل  مرکز ارتباطات و رسانه، مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، بنیاد کرامت رضوی، بنیاد بهره‌وری موقوفات و سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی حضور دارند و به معرفی توانمندی‌ها و خدمات هوشمند خود می‌پردازند.

ظرفیت‌های موجود در حوزه هوشمندسازی زیارت، بسترهای خدمت‌رسانی در فضای مجازی، خدمات هوشند قابل ارائه به زائران، کسب و کارهای دانش‌بنیان و زیرساخت‌های ایجاد شده در حرم مطهر رضوی برای توسعه عرصه خدمت، از جمله توانمندی‌های آستان قدس رضوی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه شهر هوشمند تا ۱۴ تیرماه در مصلی تهران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نمایش واقعیت مجازی حرم امام رضا (ع) در مصلی تهران

رئیس اداره رسانه های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی گفت:  واقعیت مجازی حرم امام رضا (ع) در نمایشگاه شهر هوشمند مصلی تهران در معرض عموم قرار گفت.

محمد جواد عرشیان رئیس اداره رسانه های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی اظهار داشت: در نمایشگاه شهر هوشمند فعالیت‌های از آستان قدس رضوی که مرتبط با این نمایشگاه است به نمایش در آورده شده است.

وی افزود: تلویزیون رضوی که برنامه های مناسبتی حرم را پوشش می دهد، شبکه جهانی امام رضا، قدس آنلاین به عنوان پایگاه خبری تحلیلی آستان قدس رضوی از جمله ظرفیت های دیجیتالی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

رئیس اداره رسانه های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی ادامه داد: نسخه واقعیت مجازی حرم امام رضا که با عینک مخصوص قابل مشاهده است در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است، نسخه وب آن نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت واقعیت مجازی  محوطه حرم امام رضا (ع)، مقرر شده که نسخه واقعیت مجازی موزه آستان قدس و حرم های امام های شیعه در عراق و سوریه تهیه  شود.

عرشیان گفت:  همچنین حدود ۴۰ شبکه مجازی رسمی و تعدادی شبکه مجازی غیر رسمی با ۴ تا ۵ میلیون مخاطب داریم که در این نمایشگاه معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: اپلیکیشن رضوان از جمله دیگر تولیداتی است که در این نمایشگاه معرفی شده است که ظرفیت فوق العاده و مخاطبان زیادی دارد.

رئیس اداره رسانه های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی گفت:  تلویزیون اینترنتی شمس  استان قدس رضوی از جمله شبکه های است که پخش برنامه های زنده را در دستور کار دارد

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن