زندگی

۱۰ راز شاد زیستن زوجین

کد خبر : 54877

راهکارهای ساده‌ای همچون جویای حال همسرشدن، قدردانی از او، خارج‌کردن زندگی از یکنواختی و … خوشبختی را به زندگی‌های مشترک می‌آورد.

نویسنده: بنفشه دولت‌آبادی| ‌ روان‌درمانگر و مشاور خانواده

صبح مشهد- شادی و خنده، برای حفظ آرامش و تجربه خوشبختی در زندگی ‌مشترک ضروری است. مشکلات در زندگی برای همه زن و شوهرها پیش می‌آید، اما نکته مهم این است که زوجین تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا شعله شادی و خنده را در روابط خود متعادل نگه دارند.‌ فراموش نکنیم شادی زن یا شوهر مساوی با شادی همه اهل خانه است؛ بنابراین باید یاد بگیریم شادی را از هم دریغ نکنیم، حتی اگر بهانه کوچکی وجود داشته باشد. در ادامه به راهکارهای ساده‌ای اشاره می‌شود که شادی را مهمان خانه‌های زن و شوهرها خواهد کرد.

ارتباط کلامی‌تان را تقویت کنید| به‌عنوان یک زن یا شوهر باید سعی کنید با همسر خود درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کنید. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر است. تقویت ارتباط کلامی به افزایش محبت زوجین منجر خواهد شد.

قدردان هم باشید| قدر بودن کنار همدیگر را بدانید و با به یاد آوردن لحظات شیرین زندگی مشترک، بدبینی را از خود دور کنید. مطمئن باشید هیچ فردی نمی‌تواند جای همسر شما را برای‌تان بگیرد و از همسرتان به‌خاطر وظایف و مسئولیت‌ها و همکاری در زندگی‌مشترک، قدردانی کنید. تشکر از همسر، روش‌های گوناگونی دارد که شما باید بر اساس علایق او، این کار را انجام دهید.

با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنید| دلخوری و سوء‌تفاهم‌ها در زندگی‌مشترک پیش می‌آید اما نکته مهم، نحوه مدیریت و سپس واکنشی است که به آن‌ها نشان خواهید داد. گاهی یک جمله محبت‌آمیز به خصوص اگر شما مقصر بوده باشید، می‌تواند توفان خشم را خاموش کند. چنین جملاتی باعث دلگرمی همسرتان در زندگی‌مشترک می‌شود.

در هر شرایطی جویای حال هم باشید| در طول روز بی‌بهانه با هم در تماس باشید. حتی یک پیامک محبت‌آمیز یا تماس برای گفتن یک خسته نباشید ساده، تاثیرات زیادی روی حس و حال همسرتان دارد. قطعا برای ابراز محبت نیاز به کلمه‌های عجیب غریب نیست.

مثبت‌نگر باشید| با به‌یاد آوردن لحظات شیرین زندگی، بدبینی را از خود دور کنید. به رفتارهای خوب همسرتان در زمان حال بیندیشید و جنبه‌های خوب زندگی را با او یادآور باشید. افکار منفی را مدیریت کنید و در دام قضاوت‌های زودهنگام نیفتید که بعدش باعث پیشمانی خواهد شد.

با مهربانی مالک قلب همسرتان شوید| فراموش نکنید همسرتان جزئی از زندگی شماست. برایش خیر و خوبی بخواهید و در راه کمک به موفقیت او تمام تلاش خود را انجام دهید. رابطه صمیمانه با او برقرار کنید و به یاد داشته باشید منش توام با مهربانی و دوری از قهر و کینه، صفت مشترک همسران فداکار است.
زندگی را از یکنواختی در بیاورید| نگذارید یکنواختی زندگی، شادی را از شما بگیرد. برنامه‌ریزی کنید برای رفتن حداقل هفته‌ای یک‌بار به سینما یا پارک و … ، خریدکردن حتی جزئی همراه هم از فروشگاه یا رفت‌و‌آمد با دوستان و آشنایان و حتی خیلی ساده‌تر، تماشای یک فیلم مورد علاقه‌تان در منزل. این موارد به‌سادگی می‌تواند زندگی شما را از حالت تکرار درآورد.

در مخارج زندگی مدیریت داشته باشید| شرایط مالی مناسب برای داشتن زندگی شاد شرط مهمی است. اگر می‌خواهید تفریح یا سفر بروید دخل‌و‌خرج‌تان را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر برای بدهی‌ها و آینده فکری نکنید، قطعا مدام ذهن‌تان درگیر است و دچار بی‌حوصلگی می‌شوید. پس سعی کنید که هوشمندانه خرج کنید تا هر دو شاد باشید.

بی‌مقدمه و بدون انتظار محبت کنید| به‌خاطر داشته باشید که زوجین تا پایان زندگی، منتظر نوازش و محبت از سوی همدیگر هستند؛ بنابراین با گفتن عبارات محبت‌آمیز، تحسین‌کردن متقابل، اعتمادبه‌نفس را در یکدیگر بالا ببرید.

همیشه با هم مشورت کنید| در تمامی شرایط زندگی با هم مشورت کنید. از کوچک‌ترین قرار کاری تا تصمیمات مهم زندگی با هم مشورت کنید. این کار باعث می‌شود که زوج احساس طرد شدن، بی‌اهمیت بودن و … نکند و احساس آرامش و غرور به همسر دهد که قطعا باعث خوشحال و شادبودن می‌شود.

نکته پایانی
یقینا هرچه در خانه شادتر باشیم و ارتباط بهتری با همسرمان داسته باشیم، انرژی بیشتری داریم تا صرف کار و زندگی کنیم و قطعا در بقیه مراحل زندگی هم موفق‌تر خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن