اقتصادی

یارانه تا 600 هزار تومان به 1.5 میلیون خانوار و وام 2 میلیون تومانی برای 3 میلیون خانوار متضرر از کرونا

جزئیات بسته های حمایتی کرونایی اعلام شد

کد خبر : 28229

طبق اعلام مسئولان سازمان برنامه و وزارت رفاه، دو نوع پرداختی حمایتی به خانوارهای آسیب دیده از کرونا نهایی شده است؛ اول پرداخت یارانه به مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به اقشار آسیب پذیر که شغل و درآمد ندارند و دوم پرداخت یک تا ۲ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد دارای دوره تنفس و با بازپرداخت ۲۴ ماهه به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا. حدود ۱٫۵ میلیون خانوار مشمول بسته اول و ۳ میلیون خانوار هم مشمول بسته دوم می شوند. به نظر می‌رسد، پرداخت بسته دوم در سه مرحله خواهد بود.
توضیحات پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری درباره تسهیلات به کسب و کارها
به گزارش ایرنا رئیس جمهور دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار «اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند»، قرار گیرد. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری پنج شنبه شب نوشت: برآورد می شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته‌های حمایتی شوند. براساس دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و وزارت رفاه، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام شده اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آینده، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.
تسهیلات یک تا ۲ میلیونی برای کارگران متضرر
به گزارش تسنیم، رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کل کشور، پنج شنبه گذشته، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره بسته دوم و مشمولان آن این گونه توضیح داد: برای افرادی که مشاغل موقت داشتند و آن را از دست دادند مثل کارگران ساختمانی، فصلی، روزمزد، دست فروشان، رانندگان تاکسی و کارگران رستوران ها مقرر شد وزارت رفاه با همکاری اصناف آن ها را شناسایی کند که ما برای آن ها طرح خرید اعتباری در نظر گرفته‌ایم. وی تاکید کرد: رقم آن برای خانوار یک نفره، یک میلیون تومان و دو نفره و بالاتر دو میلیون تومان است. حدود سه میلیون خانوار تسهیلات ۴ درصدی دریافت می‌کنند که فرایند آن از یک شنبه هفته آینده (فردا) شروع خواهد شد و وزارت کار سامانه را اعلام می کند. عوض پور ادامه داد: افراد ثبت نام می کنند و با ۵۲ بانک اطلاعاتی و همکاری اصناف استحقاق سنجی می‌شوند و تسهیلاتی با دوره تنفس و ۲۴ ماه بازپرداخت ارائه می شود. پرداخت آن بستگی به فرایند ثبت نام و نهایی شدن اسامی دارد که پرداخت آن تا آخر سال یا فروردین ۹۹ خواهد بود.

یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای افراد بیکار
وی درباره بسته اول نیز گفت: بسته دیگر شامل کسانی است که شغل نداشتند و حدود ۱٫۵ میلیون خانوار هستند که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آن ها را شناسایی می‌کند و هفته آینده اولین بسته حمایتی در اختیارشان قرار می‌گیرد بر این اساس خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و ۵ نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان کارت یارانه آن ها شارژ خواهد شد.
نوبخت: بسته یارانه ای اسفندماه پرداخت می شود
به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان برنامه نیز در حاشیه بازدید از آزادراه شهید همت در استان البرز، درباره بسته دوم (پرداخت یارانه به ۱٫۵ میلیون خانوار) گفت: کسانی که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که تا پایان اسفند ماه یک بسته حمایتی و مبالغی به آن‌ها اختصاص خواهد یافت. وی درباره حمایت از کسانی که شغل دارند اما دچار مشکل شده اند نیز ضمن اشاره به تسهیلات کم بهره، دوره تنفس آن را سه ماه اعلام کرد. به گفته وی کسانی که شناسایی شده‌اند هفت میلیون نفراند که از اقشار کم برخوردارند و کسب و کار آنان در آستانه سال نو خسارت جدی دیده است.
به گزارش ایرنا، همچنین قرار است جلسه آینده کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز یک شنبه به ریاست روحانی و با حضور وزیران اقتصادی مربوط و روسای اتاق های بازرگانی و اصناف تشکیل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن