اخبار مهماقتصادی

یکصد برنامه طی هفته کارگر در خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 20301

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دستکم یکصد برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگر در این استان برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد، محمد سنجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دیدار ۹ نفر از کارگران نمونه خراسان رضوی با رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه هایی است که در هفته کار و کارگر انجام می شود.
وی اظهار داشت: دیدار نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، برگزاری جشنواره امتنان و تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه کار و برگزاری گفت و گوی اجتماعی در خصوص مطالبات و مشکلات جامعه کارگری بویژه دغدغه های کارگران در زمینه امنیت شغلی و معیشت آنان با محوریت کانون شوراهای اسلامی کار از دیگر برنامه های هفته کار و کارگر در این استان است.
وی غبارروبی مزار شهدا و تکریم خانواده های شهدای جامعه کارگری را از جمله برنامه های هفته کارگر دانست و گفت: در شهرستان جوین هم یادواره شهدای کارگر با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.
سنجری برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع تحقق شعار امسال بین کارگران زیرپوشش تامین اجتماعی، ارائه خدمات رایگان وکلای حقوقی، اجرای برنامه های ورزشی و اعزام کاروان سلامتی نشاط به یکی از کارخانه های داروسازی استان را از دیگر برنامه های هفته کار و کارگر در این استان برشمرد.
وی افزود: همچنین در هفته بزرگداشت کار و کارگر نشست مشترک کارآفرینان و کارگران در قالب کافه کارآفرینان به منظور توسعه و ترویج کارآفرینی سازمانی و بررسی نقش آموزش های مهارتی در ارتقای بهره وری واحدهای تولیدی و کارخانجات و همچنین بازدید از واحدهای نمونه کارگری انجام می شود.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در استان طی سال گذشته اظهار داشت: پارسال تعهد دستگاههای دولتی استان ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی بود که در مجموع ۱۳۹ هزار و ۲۰۲ فرصت شغلی ایجاد شد و امسال هم ایجاد ۷۶ هزار فرصت شغلی برای دستگاههای اجرایی استان در نظر گرفته شده است.
یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر و هزار و ۲۳۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
روز پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت کار و کارگر نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن