زندگی

مشاوره زوجین

خانمم مخفیانه مواد‌غذایی به خانه مادرش می برد/ چه کنم؟!

کد خبر : 35792

با جان کندن و تحمل سختی فراوان مواد غذایی را که این روزها خیلی گران‌قیمت شده ، برای مصرف خانواده‌ام تهیه می‌کنم ولی خانمم مخفیانه از ریزودرشت آن ها را روانه خانه مادرش می‌کند. در حالی که دریافتی حقوق مادرزنم از درآمد من بیشتر است. چطور به همسرم تذکر دهم؟

صبح مشهد– نویسنده : فریبا البرز مشاوره‌خانواده

متاسفانه چنین رفتاری در برخی از همسران وجود دارد که برای توجیه کار خودشان دلایل زیادی می‌تراشند مثلا دست تنگی والدین‌شان یا جبران خوبی‌هایی که در حق شان در گذشته کرده‌اند یا این‌که شوهرم به خانواده‌اش رسیدگی می‌کند، چرا من این کار را نکنم یا خیلی دلایل دیگر. به هر حال دلیلش هر چه که باشد، این کار چون به شکل پنهانی و یواشکی و دور از چشم همسر انجام می شود، رفتار ناشایستی است.

از ادعایتان ۱۰۰ درصد مطمئن هستید؟
در باره موضوعی که شما مطرح کردید، قبل از هر چیز باید صددرصد از حرفی که می‌زنید، مطمئن باشید یعنی این که خیلی زیاد احتمال می‌دهم یا این رفتار از خانمم بر میاد و … ، دلایل درستی نمی‌تواند باشد. شما حق دارید با این وضعیت گرانی و مشکلات اقتصادی که تهیه اقلام خوراکی تا حد زیادی فشار ایجاد می‌کند و این که ببینید مقدار این‌ها بیش از حد معمول کمتر شده و زود تمام می‌شود، حساس شوید اما پیشنهاد می‌کنم همان‌طور که مطرح شد در وهله اول اطمینان کامل از درست بودن این ادعایتان پیدا کنید. یادتان باشد با به رو آوردن ناگهانی این موضوع به همسر، نتیجه‌ای جز انکار و سروصدا کردن ایشان نمی‌گیرید.

راجع به خانواده همسرتان خسیس هستید؟
اگر خرید اقلام خوراکی بر عهده خودتان است، هر بار کمتر خرید کنید تا ایشان مقدار اضافه‌ای برای چنین کاری نداشته باشد. اگر اعتراضی به خرید کمتر داشت، می‌توانید از قیمت‌های گران و این که اکنون توانایی خرید بیشتر را ندارید، بگویید. به ذهن خودتان برگردید که آیا طی سال‌های زندگی مشترک کم توجهی و خساست راجع به خانواده همسر داشته‌اید یا خیر؟ اگر چنین بوده شاید ایشان در ذهن خودش این کار را حق خود می‌داند.

این پیشنهاد را به همسرتان بدهید
گاهی و هر چند وقت یک بار خودتان به همسرتان پیشنهاد کنید که از فلان چیز برای مادرش هم ببرد. شما با این کار دست دوستی به سمت آن‌ها دراز کرده‌اید. این کار ممکن است او را شرمنده رفتار نامناسب اش کند. یک راه دیگر می تواند این باشد که در قالب یک مثال ساختگی از زندگی همکارتان که این مشکل را دارد، همسرتان را با مسائل شرعی و اخلاقی این رفتار آشنا کنید.

برچسب دزد بودن به همسرتان نزنید
برای صحبت با همسرتان در این باره، دقت داشته باشید که وقتی قرار است حرفی زده شود به هیچ عنوان توهینی به کسی نشود مثلا بی ادبی به مادر خانم‌تان که حقوقی بیشتر از شما دارد یا توهین به همسر خود و برچسب دزد زدن به او و … سعی کنید در فضایی امن و آرام با همسرتان دوستانه گفت وگو کنید و دلایل کارش را از خودش بپرسید و به نتیجه ای دو نفره برای حل مشکل برسید. در صورت لزوم می‌توانید از مشاور هم بهره بگیرید.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن