استانیزندگیورزشی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مجموعه باشگاه های یکان مشهد مطرح کرد: نظام جامع باشگاه داری برای حمایت از فعالان بخش خصوصی در انتظار تصویب مجلس است/ یکان از مجموعه های خوب و شایسته کشور هست

کد خبر : 18743

با تصویب نظام جامع باشگاه داری در مجلس شورای اسلامی، زمینه مساعدی برای حمایت از علاقه مندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ورزش ایجاد می شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان یکی از سیاست ها و اراده های جدی دولت را حمایت از بخش خصوصی ورزش و تقویت آن مطرح کرد. به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد رضا داورزنى در حاشیه بازدید از مجموعه باشگاه های ورزشی یکان در مشهد مقدس و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار باشگاه خصوصی فعال در کشور با سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی به امر آموزش و تربیت استعدادهای ورزشی مشغول هستند که طبق آمار از این فعالیت، حدود ۲۳۰ هزار شغل ایجاد و ۲/۵ میلیون نفر را با ورزش مأنوس و مشغول کرده است.
وی افزود: دولت برای حمایت از باشگاه های بخش خصوصی ورزش، نظام جامع باشگاه داری را تدوین و جهت بررسی و اعلام نظر نمایندگان محترم به مجلس شورای اسلامی فرستاده که امیدوارم با تصویب آن، بصورت قانونی، استاندارد تر و با رعایت مسائل حقوقی و سلامت محیط بتوانیم ایجاد و تقویت انگیزه برای توسعه و حمایت از حضور سرمایه گذاران خصوصی حوزه ورزش را دنبال نماییم.
دکتر داورزنی از اختصاص برخی معافیت های مالیاتی و بیمه ای، پرداخت تسهیلات و ارائه امکانات ورزشی به عنوان بخشی از لایحه نظام جامع باشگاه داری نام برد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش های بخش خصوصی ورزش بویژه باشگاه ها و همراهی دولت، شاهد توسعه شادابی، نشاط و ارتقای سلامت جامعه باشیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، در خصوص مجموعه باشگاه های یکان مشهد هم گفت: در ابتدا لازم است از زحمات مدیریت باشگاه که این فضای مجهز و شایسته ورزشی را ایجاد کرده اند تشکر نمایم. باشگاه خصوصی یکان در حقیقت ماموریت دولت را در شادابی و نشاط دنبال می کند.
دکتر داورزنی افزود : حضور ۲ هزار ورزشکار بصورت ثابت و اشتغال ۱۵۰ نفر تحت عنوان مربی و سایر پرسنل در مجموعه شعب های این باشگاه، باعث توسعه سلامت در جامعه و افزایش بهره وری و راندمان تولید شده و استقبال گسترده جوانان که برای سلامت و تناسب اندام به باشگاه می آیند کمک شایانی به افزایش امید به زندگی و ارتقای استاندارد های ورزش همگانی و قهرمانی خواهد داشت.
وی در ادامه ورزش همگانی و قهرمانی را به مثابه دو بال دانست که برای رشد و سلامت جامعه لازم و خاطر نشان ساخت: با توجه به جامعه ۸۰ میلیونی کشورمان، هر چقدر در ورزش همگانی کار شود، استعداد های ورزشی بیشتری در عرصه قهرمانی کشف می شود و تجربه نشان داده، ورزش های قهرمانی که نتایج خوبی می گیرند، مخاطبین و علاقه مندان بیشتری را جذب می نمایند.
دکتر داورزنی افزود: در دنیای کنونی ورزش قهرمانی و حرفه ای با ادبیات اقتصادی گره خورده است. به هر حال بنگاه های تجاری از طریق قاب تلویزیون دنبال تبلیغات و فروش محصول هستند و ورزش با گستردگی مخاطبینی که دارد، زمینه مساعدی برای این کار فراهم آورده است که ما در نظام جامع باشگاه داری روی این موضوع و زیر ساخت های حضور و حمایت بخش خصوصی از ورزش کار کرده ایم.
وی گفت: خراسان رضوی از قطب های ورزش کشور هست و استعداد های فراوانی را در زمینه ورزش قهرمانی به کشور معرفی نموده که خود آقای اسدی هم در زمره همین نخبگان ورزشی به شمار می روند و برای ایشان و همکاران محترمشان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

از کراس فیت و ورزش های نوین حمایت می کنیم

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم که در بازدید معاون محترم وزیر از مجموعه باشگاه های یکان حضور داشت، در گفتگو با صبح مشهد گفت: به نظر می رسد، برخی جوانان امروزی با سبک ها و رشته های قدیمی ورزش مأنوس نبوده و به عبارتی دیگر قانع نمی شوند!
دکتر فرزاد فتاحی افزود: با رشد شبکه های اجتماعی و ارتباطی، مردم با ورزش های نوینی که در جهان دنبال می شود، آشنا شدند و ما نباید از مقوله به روز بودن دور باشیم و شکر خدا، مجموعه باشگاه ورزشی یکان توانسته، با ایجاد، تجهیز و جذب مربی های خوب در رشته کراس فیت به نیاز جامعه و جوانان پاسخ شایسته ای بدهد.
وی خاطر نشان ساخت: تا همین چند سال گذشته، پارکور علی رغم گستردگی جهانی، در ایران وجود نداشت و همین بخش های خصوصی و علاقه مند بودند که زمینه حضور ورزش های نوین را در کشورمان فراهم ساختند و ما در قالب قوانین و مقررات حتما حمایت های لازم را از باشگاه های بخش خصوصی و رشته های ورزشی روز دنیا که در قالب فدراسیون های مربوطه قرار بگیرند، مبذول خواهیم نمود.

آمادگی برگزاری مسابقات کراس فیت قهرمانی بانوان کشور به میزبانی خراسان رضوی را داریم

مدیر مجموعه باشگاه های یکان مشهد هم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشکر از حضور و بازدید معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از فعالیت های ورزشی در باشگاه یکان گفت: نظر به شایستگی و گستردگی اقدامات ورزشی که در مجموعه باشگاه های یکان انجام شده و با حمایت آقای دکتر فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مجموعه ورزشی باشگاه های یکان به عنوان مقصد بازدید جناب دکتر داورزنی انتخاب و باعث افتخار ما و ورزشکاران شد که ایشان و هیأت همراه قدم به خانه ورزش و سلامت خودشان گذاشتند.
محمد اسدی که خود از ورزشکاران، قهرمانان و افتخار آفرینان ورزش کشورمان به شمار می رود، در ادامه گفت: ۵ شعبه باشگاه یکان با ۲۰ سال سابقه در بخش آقایان و ۱۰ سال در حوزه بانوان و با بکارگیری ۱۵۰ نفر مربی حرفه ای بیش از ۲ هزار ورزشکار را بصورت حرفه ای و تخصصی تحت آموزش و تعلیم قرار داده اند.
وی افزود: ورزش کراس فیت که نوعی آمادگی جسمانی پیشرفته به شمار می رود در باشگاه های یکان بصورت تخصصی دنبال و ورزشکاران ما توانستند در مسابقات اخیر کشوری آمادگی جسمانی، کاپ اول و سوم جام را نصیب استان همیشه قهرمان خراسان رضوی نمایند.
محمد اسدی که رئیس کمیته کراس فیت استان هم هست با اشاره به فراهم بودن زیر ساخت ها، از اعلام آمادگی خراسان رضوی، برای میزبانی مسابقات کشوری کراس فیت بانوان خبر داد و افزود: جناب آقای سهراب آزاد رئیس فدراسیون کراس فیت جمهوری اسلامی ایران با موضوع میزبانی هیأت خراسان رضوی موافقت و امیدواریم این مسابقات بهمن ماه سال جاری در کلان شهر مشهد مقدس برگزار شود.
وی خاطر نشان ساخت: بنده و اعضای خانواده ام که ۴ برادر و ۳ خواهر می باشیم با عشق قدم به عرصه ورزش گذاشتیم و همه زندگی خود را وقف ارتقای این حوزه نمودیم.
وی در پایان از حمایت های دکتر داورزنی معاون محترم وزیر ورزش و جوانان، فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، امیر رضا آذریان رئیس هیأت ورزش های همگانی استان و همکاران و مربیان مجموعه باشگاه های یکان تشکر و قدردانی نمود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن