اخبار مهم

یکی برادرش را کشت و دیگری همسر را!

۲قاتل روز گذشته در مشهد به دار آویخته شدند

کد خبر : 41791

 سپیده دم روز گذشته دو قاتل که در حوادث جداگانه ای مرتکب جنایت خانوادگی شده بودند، به مجازات رسیدند.

خراسان نوشت: ماجرای پرونده اولین محکوم به قصاص نفس، از آن جا آغاز شد که دو برادر به نام های ناصر و حسن بر سر قطعه زمین ارثیه ای دچار اختلاف شدند و بدین ترتیب پرونده ای برای حل مشکل در دستگاه قضایی تشکیل دادند. در حالی که رسیدگی قانونی به پرونده زمین موروثی واقع در منطقه خلق آباد ادامه داشت، عصر بیست و هفتم فروردین سال ۹۳ برادر بزرگ تر با راننده تراکتوری که از اهالی همان محل بود تماس گرفت و از او برای کار روی زمین های موروثی دعوت کرد. مرد ۵۹ ساله خودش نیز سوار خودروی سمند مشکی رنگش شد و به طرف زمین های کشاورزی مذکور رفت اما در این میان برادر کوچک تر که متوجه این ماجرا شده بود، با عصبانیت سوار موتورسیکلت شد و در حالی که چاقویی نیز به همراه داشت به سمت زمین های کشاورزی حرکت کرد. وقتی دو برادر روبه روی هم قرار گرفتند، مشاجره لفظی شدیدی بین آن ها درگرفت اما ناگهان برق تیغه چاقو در آسمان درخشید و مرد ۵۰ ساله سه ضربه وحشتناک بر پیکر ناصر برادر ۵۹ ساله اش فرود آورد و او را نقش بر زمین کرد.

«حسن» بعد از این حادثه هولناک دوباره سوار بر موتورسیکلت در حالی از محل گریخت که خون از شکم و زیر بغل برادرش فواره می زد. «ناصر» که در خون خود غوطه ور بود برای نجات خودش، به زحمت پشت فرمان سمند نشست و پدال گاز را فشرد تا خود را به درمانگاه برساند. او در حالی که دستش را روی شکمش گذاشته بود تا از خون ریزی بیشتر جلوگیری کند، همچنان بر سرعت خودرو می افزود که ناگهان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد. شدت این حادثه به حدی بود که موتورسوار به هوا بلند شد و پس از سقوط روی شیشه خودرو خون آلود به زمین افتاد. در این شرایط که مرد ۵۹ ساله توان کنترل خودرو را از دست داده بود با مرد دیگری نیز برخورد کرد و او نیز مجروح شد اما این حادثه به پایان نرسید و مرد مجروح همچنان با سرعت به حرکت خود ادامه می داد تا این که با چند خودروی عبوری دیگر مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ در جاده خلق آباد تصادف کرد و این گونه متوقف شد.

رانندگان عبوری زمانی که وضعیت وخیم و خون آلود راننده سمند را دیدند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و سه مجروح این حادثه خونبار به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافتند ولی تلاش کادر درمان برای نجات ناصر به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد. گزارش خراسان حاکی است، دقایقی بعد ماجرای این جنایت و حوادث پس از آن به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب با حضور شبانه قاضی علی موحدی راد (بازپرس ویژه قتل در زمان حادثه) در مرکز درمانی، تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز شد.

قاضی موحدی راد، پس از بررسی های مقدماتی، دستورات محرمانه ای را برای دستگیری متهم فراری صادر کرد و گروه تخصصی کارآگاهان با نظارت و هدایت سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس وقت اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) از همان ساعات اولیه شب وارد عمل شدند و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند اما متهم که عرصه را برخود تنگ می دید قبل از شروع عملیات کارآگاهان، خود را تسلیم قانون کرد و قتل برادر ۵۹ ساله اش را به گردن گرفت. او سپس در بازسازی صحنه قتل که کارآگاه سلطانیان (افسر پرونده) نیز حضور داشت، به تشریح جزئیات این جنایت هولناک پرداخت و به قاضی موحدی راد گفت: آن روز فردی با من تماس گرفت و گفت: «برادرت تراکتوری را سر زمین ارثیه ای برده است!» من سال ها به جرم مواد مخدر در زندان بودم و فکر نمی کردم برادرم این کار را بکند به همین دلیل سوار بر موتورسیکلت به طرف زمین کشاورزی رفتم که مشاجره ای بین ما شروع شد. در این هنگام دیدم دست برادرم به طرف کمرش رفت. چون همیشه اسلحه به همراه داشت خیلی ترسیدم و با چاقو به سمت او حمله ور شدم و ضرباتی به شکمش زدم البته هیچ اسلحه ای دست او نبود ولی من از شدت ترس، با او درگیر شدم و …

به گزارش خراسان، در پی اعترافات صریح متهم، این پرونده جنایی به شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و مرد ۵۰ ساله پای میز محاکمه ایستاد. در نهایت قضات دادگاه، پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، جرم او را محرز دانستند و رای به قصاص نفس دادند. با تایید رای صادرشده از سوی دادگاه در دیوان عالی کشور، مقدمات اجرای حکم بعد از گذشت هفت سال از این حادثه تلخ، درحالی فراهم شد که اولیای دم حاضر به گذشت نشدند و «حسن» (قاتل) که اکنون ۵۷ ساله بود، سپیده دم روز گذشته با دستور معاون دادستان مرکز خراسان رضوی و با حضور مقامات قضایی اجرای احکام در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید تا پرونده زمین ارثیه ای خون آلود، با مرگ قاتل بسته شود.

قصاص مرد همسرکش

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است اولین مردی که سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به چوبه دار سپرده شد، مرد میان سالی بود که همسرش را با ضربات لوله گاز کشته بود. ماجرای این جنایت وحشتناک نیز هجدهم اردیبهشت سال ۹۴ هنگامی رخ داد که مردی میان سال به نام علی دچار اختلافات خانوادگی با همسرش شد. در روز حادثه فرزندان و همسر علی به محل کار او رفتند و تا پاسی از شب در آن جا ماندند. در این هنگام علی از همسرش خواست حالا که داماد و فرزندانش رفته اند، او بماند ولی در همین اثنا مشاجره ای بین زوج مذکور رخ داد که ناگهان مرد عصبانی لوله گاز را برداشت و ضرباتی به سر همسرش فرود آورد. با مرگ این زن ۵۰ ساله در روستای ابرده، همسر وی دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

این مرد ۵۵ ساله پس از محاکمه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، با توجه به محتویات پرونده و اعترافات صریح به قصاص نفس محکوم شد اما اولیای دم به رای صادرشده، اعتراض کردند و این پرونده برای بررسی دقیق به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور ارجاع شد. با وجود این، قضات دیوان عالی نیز رای صادرشده از دادگاه کیفری یک را تایید کردند و بدین ترتیب مرد همسرکش، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن