اجتماعی

یادی از شهدای مرزبانی خراسان رضوی: شهید حسین طاهریان انسانی وارسته مومن و از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود

کد خبر : 18595

نام شهید : حسین طاهریان
تاریخ تولد : ۲۶/۲/۱۳۷۶
محل تولد : خراسان رضوی شهرستان کاشمر
تاریخ شهادت : ۶/۲/۱۳۹۶
محل و نحوه شهادت : سیستان و بلوچستان هنگ مرزی میرجاوه
زندگی نامه :
شهید طاهریان در بیست و ششمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ در خانواده ای متدین و مذهبی از شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی چشم به جهان گشود. وی دوران تحصیلات مقدماتی را در همان شهرستان گذراند و همزمان با تحصیل در کار کشاورزی کمک خرج خانواده بود. سپس برای ادای دین به میهن، عازم خدمت مقدس سربازی شد. دوره آموزشی را طی کرده وبه هنگ مرزی میرجاوه انتقال یافت و مشغول خدمت شد. کار در این پاسگاه مرزی رنج ها و سختی های فراوانی به همراه داشت. اما روحیه حماسی و وطن دوستی در وجودش تمام این دشواری ها را بر او آسان نمود. این مجاهد فی سبیل الله برای حفظ امنیت و آسایش مردمان منطقه مرزی زحمات بی دریغ و فراوانی کشید و جانش را در طبق اخلاص نهاده و خالصانه برای حفظ حریم مرزی جان فشانی میکرد. سرانجام در ششمین روز از اردیبهشت ماه سال۱۳۹۶ در درگیری با عوامل ضدانقلاب، شربت شهادت نوشید؛ «روحش شاد»
خدمات و مسئولیت شهید در ناجا :
شهید طاهریان به عنوان سرباز وظیفه در مرزبانی ناجا مسئول حراست و نگهبانی از مرزهای هنگ میرجاوه و بصورت شبانه روزی مشغول ادای تکلیف به میهن اسلامی بود.
فضایل و سجایای اخلاقی شهید :
شهید طاهریان، انسانی وارسته مومن و از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود؛ توکل برخدا در تمام امور و اقامه ی نماز اول وقت از بارزترین ویژگی های ایشان بود. والامقام همواره پیرو خط ولایت بوده و تمام دوستانش را نیز به این امر دعوت میکرد.
توصیه شهید :
همرزمانم! بدانید که ما لباس مقدس سربازی را برتن داریم و خدمتگزار مردم این مرز و بوم هستیم، پس با عملکرد درست و اخلاق پسندیده مان مردم را به دین اسلام و انقلاب عزیز که حاصل خون هزاران شهید است، بدبین نکنیم. عزیزانم! همه باید یکی باشیم و با اعتقادمان اجازه نفوذ به این سرزمین عزیز راندهیم. اتحاد شیعه و سنی مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است؛ که قصد ایجاد تفرقه در بین ما را دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن