اجتماعیاستانیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

طرح توسعه فولاد خراسان افتتاح خواهد شد/ ۷۸۰۰ تعاونی فعال در استان

کد خبر : 10444

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: جمعیت فعال استان در سال ۹۵ دو میلیون و ۲۲۰ هزار و ۷۵۶ نفر است و ۲۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر بیکار وجود دارد.

به گزارش صبح مشهد، محمود احمدی ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: پنج تا یازدهم اردیبهشت ماه هفته جهانی کارگر است که در این راستا برنامه‌های متنوعی توسط تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و ادارات این سازمان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: عناوین هفته کارگر در سال ۹۶، به ترتیب از سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه “کارگران، اسلام ناب محمدی(ص) ایمان و امید”، چهارشنبه “کارگران، ولایت و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، پنجشنبه “کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار”، جمعه “کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی”، شنبه “کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی”، یکشنبه “کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت” و روز روشنبه روز جهانی کارگر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از برنامه‌های ما در این هفته برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در سراسر استان، حضور در نماز جمعه و تجلیل کارگزان نمونه است.

احمدی خاطرنشان کرد: با حضور مقام عالی وزارت  طرح توسعه فولاد خراسان افتتاح می‌شود. فولاد خراسان با سرمایه‌گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که در آن ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و همین میزان به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. فولاد خراسان با اتکا به نیروی داخلی احداث شده و توسط پیمانکار داخلی مدیریت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری تحکرات جدیدی در استان به چشم می‌خورد. در همین راستا در سوم فروردین ماه میزبان معاون اول رئیس جمهور بودیم و در ۱۲ فروردین نیز از وزیران کار و رفاه اجتماعی و فناوری اطلاعات بودیم و تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در بخش ICT امضا کرده و طرح تکاپو را اجرا کردیم.

احمدی اظهار داشت: طرح تکاپو براساس مزیت‌های منطقه‌ای و اشتغال ارزان‌قیمت طراحی شده و در سال گذشته در زمینه تولید زعفران، پوشاک و کیف و کفش چرمی خراسان‌رضوی به عنوان استان پایلوت قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سال در سال ۹۴، نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹٫۴ بود و این میزان در سال ۹۵ به ۴۲٫۱ رسید.  نرخ بیکاری در استان ۱۳٫۲ است که این میزان در کل کشور ۱۲٫۴ است و دلیل افزایش آن هم افزایش نرخ مشارکت در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در جوانان استان از سن ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۳٫۵ درصد که این میزان در کشور ۲۵٫۹ درصد است.

وی اظهار داشت: جمعیت فعال استان در سال ۹۵ دو میلیون و ۲۲۰ هزار و ۷۵۶ نفر است و ۲۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر بیکار وجود دارد. همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه استان ۱۵ هزار و ۴۳۷ نفر است.

احمدی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۸ هزار و ۷۵۸ نفر در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۵ نفر ماهر، ۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر نیمه ماهر و ۲۱ هزار و ۹۸۰ نفر فاقد مهارت هستند و از این میزان هزار و ۴۵۰ نفر بی‌سواد، ۲۱۵ نفر سواد خواندن و نوشتن، ۱۵۳ نفر سواد نهضتی، ۳ هزار و ۹۵۷ نفر ابتدایی، ۱۰ هزار و ۱۸۰ نفر رهنمایی، ۲۱۵ هزار و ۵۶۱ نفر فوق دیپلم، ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر کارشناسی و هزار و ۹۸۸ نفر مدرک ارشد و بالاتر دارند.

وی گفت: دو مرکز کاریابی اعزام به خارج در استان وجود دارد که در سال گذشته ۱۳ نفر از این طریق کار پیدا کردند و به کشورهای دیگر اعزام شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ارتباط با اتباع خارجی به کار گرفته شده در استان، گفت: در سال گذشته همچنین ۲ هز ار و ۶۰۰ اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند.

احمدی تصریح کرد: همچنین در سال ۹۴ و ۹۵ به حدود ۷۰۰ نفر تسهیلات در بخش خانگی به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن