شهری

مراجعات سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های مشهد سه برابر شد

کد خبر : 44496

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به نسبت ۲ هفته گذشته رشد سه برابری داشته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر ایوب توکلیان روز دوشنبه افزود: از ۲ هفته قبل آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش سرپایی افزایش محسوس و چشمگیری داشته که نشان می دهد سویه اومیکرون در قدرت تکثیر، سرایت و انتشار بسیار بالای بیماران کرونایی نقش داشته است.

وی اضافه کرد: ابتلای یک نفر در خانواده، کلاس درس و محیط کار به معنای خطر ابتلای تمامی افرادی است که با آن فرد در آن محل در ارتباط هستند، لذا ضمن جدی گرفتن هشدارها باید نسبت به این موضوع حساسیت کافی به خرج داد تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تمهیدات و اقدامات انجام شده در راستای کنترل بیماران کرونایی گفت: فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران در بیمارستانها و همچنین، جداسازی بیماران تنفسی و غیرتنفسی سرپایی با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در میان مراجعه‌کنندگان در این راستا صورت گرفته است.

توکلیان افزود: بیماران بستری با همکاری اورژانس ۱۱۵ در تمامی بیمارستانها توزیع مناسب شدند تا ازدحام در بیمارستان‌های اصلی و کمکی دانشگاهی کرونا ایجاد نشود و تقسیم بیماران در هر بیمارستان متناسب با ظرفیت و گنجایش آن مرکز درمانی صورت پذیرفته تا با انبوهی از بیماران کووید در یک بیمارستان خاص مواجه نشویم.

وی ادامه داد: تقسیم‌بندی بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌ها کمک بزرگی هم در حوزه آموزش و هم حوزه درمان شده تا ضمن درمان مؤثرتر و اثربخش‌تر بیماران مبتلا به کرونا، شاهد آسیب دانشجویان و رزیدنت‌ها در بیمارستان‌های آموزشی درگیر کووید نباشیم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم تقاضا کرد در هفته های پیش‌رو از حضور در هر نوع تجمعی به‌شدت خودداری کنند به‌ خصوص اجتماعات غیرضروری و خروج از منزل تنها برای انجام کارهای ضروری باشد و در کنار جدی گرفتن این موضوع باید نسبت به دریافت هر چه‌ سریع‌تر دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرد و همچنین تداوم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن