زندگیشهری

شهردار خبر داد؛ افزایش سرانه فضای سبز مشهد تا ۱۶ متر مربع

کد خبر : 17784

شهردار مشهد گفت: قرار گذاشته‌ایم که سرانه فضای سبز را به ۱۶ متر مربع برسانیم و به وعده خود عمل خواهیم کرد. 
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسن، قاسم تقی‌زاده خامسی امروز در مراسم افتتاحیه چند بوستان در مشهد، اظهارکرد: در حال حاضر در وضعیت موجود شاهد اختلاف میان  شورای شهر و شهرداری‌ها در بعضی از شهرهای استان هستیم که نتیجه این اختلافات باعث از بین رفتن مردم وخدمات شهرداری می‌شود، به عقیده من شهرداری و شورا شهر ید واحده هستند.

وی افزود: در سال جاری در حوزه فضای شهر حدود ۲۵۰هزار متر مربع پارک ساخته شده وهمچنان این روند ادامه خواهد داشت و تاکنون شاهد افتتاح ۱۵ پارک در مشهد بوده‌ایم.

شهردار مشهد ادامه داد: افتتاح چنین فضاهایی با همکاری شهرداری و شورای شهر بسیار اتفاق خوبی بوده و در این مراسم جا دارد که از زحمات تمامی کسانی که برای آماده‌سازی هر چه زودتر این پارک تلاش کردند تشکر کنم، علی‌الخصوص کارگرانی که در کاشت گل و سایر خدمات دیگر ما را همراهی کردند.

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی چنین فضایی مورد استقبال مردم واقع می‌گردد و مردم به افتتاح چنین مکان‌هایی علاقه نشان می‌دهند و این امر نشان‌دهنده این است که شهر مشهد نیازمند ایجاد فضای سبز شهری بیشتری است.

وی تصریح کرد: شهر مشهد نیازمند ایجاد فضای سبز بسیار است اما باید آن را در بخش‌های نیازمند و کم‌برخوردار شهر مشهد ایجاد کنیم. بارها عنوان کرده‌ام که باید همواره از اقدامات انجام شده صحبت کنیم و نیازی به آن نداریم که از کارهای آینده و اقداماتی که در شرف اجرایی شدن است، صحبت شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: در حال حاضر در بعضی از شهرها شاهد آن هستیم که مترو آن‌ها غیر فعال شده اما بر خلاف آن در شهر مشهد خط‌های قطار شهری ما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: اکنون ما توانسته‌ایم واگن و پله‌برقی مورد نیاز برای خط‌های قطار شهری خود را با یور خریداری و هزینه ترخیص آن را نیز پرداخت کرده‌ایم، همچنین طی مراسمی آن‌ها را به سیستم مترو وارد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد ما قرار گذاشته‌ایم که فضای سبز سرانه را به ۱۶متر مربع برسانیم و با این سبک به وعده خود عمل خواهیم کرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در میدان پارک مشهد المانی وجود داشت که به خوبی دیده نمی‌شد و با هماهنگی مدیرکل فرودگاه مشهد توانستیم جابه‌جایی نماد را انجام دهیم.

تقی‌زاده خامسی گفت: ورودی شهرها بسیار مهم است و نباید به سادگی از آن گذر کنیم و ما موفق شدی که ورودی شهرتاسن قوچان را درست کنیم و قصد آن را داریم که در این راستا به ترمیم ورودی شهرستان‌های کلات، فریمان و سرخس بپردازیم.

وی اظهار کرد: زمانی که مسافری وارد شهری می‌شود، ابتدا به نظم شهر  توجه می‌کند. اما در اکثر شهرهای ایران به محض ورود با تعویض روغن مواجه می‌شویم که این حال خوشی به مسافر نمی‌دهد و ما می‌خواهیم ورودی‌های مشهد را تغییر دهیم تا مسافر احساس کند که وارد شهری منظم شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن