اجتماعی

در دیدار دیپلماتیک فرمانده هنگ مرزى سرخس با همتاى ترکمنستانى تاکید شد؛ تامین امنیت پایدار مرز در سایه تلاش و تعاملات طرفین

کد خبر : 17700

رئیس دایره فنی و معاهدات و امور مرز هنگ مرزی سرخس از دیدار دیپلماتیک فرمانده هنگ مرزی سرخس با همتای خود در کشور ترکمنستان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرگرد “مجید امینی” رئیس دایره معاهدات و امور مرز هنگ مرزی سرخس در تشریح این خبر گفت : در راستای ارتقاء سطح همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشور دوست و همسایه ترکمنستان ، سرهنگ “حمزه قاسمی” فرمانده هنگ مرزی سرخس و هیئت مرزی کشورمان با حضورسرهنگ “فرج قنبری” معاون فنی و معاهدات فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی با سرهنگ “خدای برینف” مرزبان کشور ترکمنستان در منطقه سرخس وهیئت همراه ملاقات نمودند.
این ملاقات به منظور حفظ و ارتقاء سطح امنیت و هماهنگی های لازم جهت برگزاری بازدید مشترک  از علایم ومیله های مرزی حوزه استحفاظی در محل نقطه صفرمرزی در خاک ترکمنستان برگزار شد.
در این نشست ابتدا سرهنگ “خدای برینف” مرزبان درجه یک کشور ترکمنستان ضمن خوشامدگویی به کلیه ی اعضای شرکت کننده در ملاقات مرزی گفت : مایه امیدواری است کما فی السابق دو کشور همسایه همکاری و تعاملات قانونی را در جهت امنیت پایدار مرز با جدیت بیشتری انجام  داده و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
در ادامه سرهنگ “حمزه قاسمی” با بیان اینکه گسترش روابط نیروهای مرزی ایران و ترکمنستان می تواند در تامین امنیت مرزنشینان هر دو کشور نقش مهمی را ایفا کند از تلاش های کشور ترکمنستان در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.
در پایان جلسه پس از تنظیم پروتکل و اهداء هدایا ، هیئت مرزی کشورمان با بدرقه رسمی مرزبان ترکمنستان و هیئت مرزی ،خاک کشور همسایه را ترک نمودند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن