اجتماعی

متهم و همدستش دستگیر شدند؛ کلاهبردارى ۲۰ فقره ای با ترفند سرمایه گذاری در بورس

کد خبر : 16514

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری عاملان ۲۰ فقره کلاهبرداری در شهر مشهد با ترفند سرمایه گذاری در بورس خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سردار “قادر کریمی” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی یک شهروند مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی شیاد با عنوان سرمایه‌گذاری در بورس مشهد، ‌موضوع در دستور کار تیمی از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی در اظهارات مالباخته مشخص شد، مدتی پیش با فردی به نام سجاد آشنا شده که ادعای فعالیت در بازار بورس را داشته و این فرد با چرب زبانی و وعده‌های واهی برای افزایش سرمایه، مبالغی را از وی اخذ و پس از مدتی متواری شده است.
سردار کریمی تصریح کرد: همزمان با رسیدگی به پرونده تعداد شکات افزوده شده و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با همکاری تعدادی از مالباخته‌ها چهره فرضی متهم را ترسیم و پس چندین روز تحقیقات گسترده میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، مخفیگاه متهم را در محدوده شهر گلبهار شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه او را در حال استراحت دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده و مواجهه با مالباختگان تاکنون به ۲۰ فقره کلاهبرداری با ترفند سرمایه‌گذاری در بازار بورس و فروش خودروهای لیزینگی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال با همدستی پدر و یکی از دوستانش اعتراف کرد.
وی گفت: در تحقیقات از متهم مشخص شد در ابتدا برای جلب نظر مالباختگان، برای سرمایه گذاری در بورس، سود قابل قبولی به آن‌ها پرداخت کرده و مدتی بعد فروش خودروهای لیزینگی را به شگرد جذب سرمایه قرار داده و چند دستگاه خودرو سواری را که نقدی خریداری و برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران بصورت چکی به آنان فروخته است.
سردار کریمی خاطر نشان کرد: در ادامه این دو همدست متهم نیز دستگیر و پس از بازجوئی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن