استانیدانش و فناوری

یک پژوهشگر جوان مشهدی افتخار آفرید؛ مقاله مهندس امیرمحققى با موضوع نفت و گاز در سطح بین المللی انتشار یافت

کد خبر : 17695

مقاله مهندس امیرمحققی با موضوع”تاثیر بازدارنده DKP برخوردگی در محیط‌های آبی” در مجله معتبر و بین المللی construction and building materials و سایت الزویر (elsevier) منتشر شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، امیرمحققی نویسنده این مقاله در گفتگو با خبرنگار ما درباره دلایل نگارش این مطلب گفت: مبحث خوردگی در سیستم های خنک‌کننده و گرم‌کننده که دارای سیال واسط انتقال‌دهنده حرارت هستند بحثی جدی است. خوردگی، کار مداوم در صنایع را تهدید کرده و از طرفی با هزینه‌های بازرسی، شناسایی، تعمیر و یا تعویض قطعه‌های خورده شده زیان‌هایی را در پی دارد.

این پژوهشگر جوان با بیان این مطلب که یکی از موثرترین روش­های جلوگیری از خوردگی در محلول‌های آبی، استفاده از بازدارنده­ خوردگی است افزود: بازدارنده­ها ترکیبات آلی یا معدنی هستند که در غلظتهای کم به سیستم افزوده شده و قادرند با مکانیزم‌های مختلفی مانند کند کردن سرعت واکنش آندی، کاتدی و یا هردو نرخ خوردگی را کاهش دهند.

وی ادامه داد: در این مقاله که با موضوع “تاثیر بازدارنده DKP برخوردگی در محیط‌های آبی در مجله معتبر و بین المللی construction and building materials و سایت الزویر (elsevier) در دسترس علاقمندان است، رفتار بازدارندگی دی پتاسیم هیدروژن فسفات (DKP) بر خوردگی یکنواخت و حفره‌ای فولاد کربنی در محلول حاوی یون کلراید و غلظت‌های مختلف بازدارنده از طریق روشهای الکتروشیمیایی و تکنیک‌های آنالیز سطح مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ مهندس امیرمحققی هم اکنون در شرکت گاز استان خراسان رضوی مشغول به خدمت بوده و پیش از این نیز مقالات متعددی را در خصوص بررسی خوردگی در مجلات علمی پژوهشی و کنفرانس های تخصصی صنعت نفت و گاز ارائه نموده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن