استانیشهری

رییس شورای شهر مشهد در آیین تکریم خبرنگاران مطرح کرد؛ تمایلی به تیمداری نداریم/ تخریب مدیریت شهری شایسته نیست!

کد خبر : 17182

موسیقی مجوزدار مطلوب و سازنده باید حمایت شود نه اینکه به حاشیه رود که این موضوع قابل حل است و هم اینک نیز گشایشهایی صورت گرفته است.هیچ فردی با بی بند و باری و ابتذال موافق نیست .

نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اصحاب رسانه با محوریت تکریم مقام خبرنگار برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، محمدرضا حیدری گفت: برگزاری کنسرت در مشهد نگرانیهایی از ظهور موسیقیهای زیرزمینی وجود داشت ولی در این خصوص صورت مساله را پاک کرده ایم و به موسیقی سنتی روحانی ضربه زده ایم. اگر موسیقی اصیل و سنتی در این شهر توسعه می یافت و این نوع موسیقی به حاشیه نمی رفت موسیقیهای زیرزمینی ظهور نمی کرد.
وی ادامه داد: به دلیل ممانعتهای صورت گرفته ذائقه مردم نیز نسبت به موسیقی تغییر کرده است. چه کسی پاسخگوست؟ موسیقی مجوزدار مطلوب و سازنده باید حمایت شود نه اینکه به حاشیه رود که این موضوع قابل حل است و هم اینک نیز گشایشهایی صورت گرفته است.هیچ فردی با بی بند و باری و ابتذال موافق نیست .
رئیس شورای شهر مشهد گفت: این شورا در مسیر اصلاح حرکت می کند که البته با موانعی نیز روبرو است در عین حال شهرداری مشهد در حوزه هایی که متولی است باید تلاش کند. دستگاههای متولی باید با برنامه ریزی موانع را برطرف کنند و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد نیز در حوزه اجرایی ورود خواهند کرد.
وی افزود: گرچه شهرداری متولی سرمایه گذاری فرهنگی نیست اما در حوزه ایجاد نشاط و شادی سعی شده تا حضور مردم را در فضای عمومی افزایش دهد.

* تقویت نظارت
حیدری همچنین بر لزوم تقویت نظارت در شهرداری و دستگاههای زیرمجموعه آن تاکید و بیان کرد: با وجود تلاشهای صورت گرفته در این حوزه باز هم از عملکرد مناطق شهرداری رضایت نداریم و شهرداری مشهد باید نظارتهای بیشتری را اعمال کند. مدیران شهرداریهای مناطق در مقابل هرگونه تخلف مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
وی افزود: در حوزه شفافیت بر مدار ارتباط با مردم تلاشهایی صورت گرفته ولی برخی با سوءاستفاده از فضای موجود اطلاعات مخدوش به جامعه منتقل می کنند تا جو بی اعتمادی ایجاد کنند. جنس برخی از این تخلفات نظیر برخی اضافه برداشتهای صورت گرفته توسط برخی مدیران بگونه ای است که باید پیگیری شود ولی قابل انتشار نیست و اعتماد مردم را خدشه دار می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تا این لحظه پرونده ای با تخلفات مالی بالا و املاک و حقوقهای نجومی در شهرداری مشهد نداشته ایم.
وی به برگزاری ۳۲۰ مناقصه در شهرداری مشهد ظرف ۱۱ ماه گذشته با حضور اعضای شورا و نمایندگان آنها اشاره و بیان کرد: شفافیت از رویکردهای شورای پنجم است و در جهت آن می کوشیم. با تشدید نظارتها مزایده های شهرداری نیز با دقت بیشتری برگزار می شود. به عنوان نمونه در مزایده شهربازی پارک ملت مبلغ برنده امسال ۲۰۰ میلیارد تومان است در حالی که این مبلغ پارسال ۷۰ میلیارد ریال بود. اختلاف ۱۳۰ میلیارد ریالی در یک سال موضوعی پذیرفتنی نیست.

* کمربندی جنوبی مشهد
حیدری همچنین به جاده کمربندی جنوبی مشهد اشاره و بیان کرد: در پروژه های مدیریت شهری الزاماتی نظیر ترافیک به ما تحمیل شده که باید برای رفع آنها تصمیم گیری شود. کمربندی جنوبی نیز با هدف کاهش ترافیک عملیاتی شد. هر دخالتی در حوزه مدیریت شهری برای اصلاح، آثار مثبت و منفی دارد که در این پروژه نیز اختلالات زیست محیطی وجود دارد.
وی افزود: دغدغه های موجود را در این زمینه قبول داریم اما پروژه ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و چاره ای جز اجرای کامل آن نداریم اما باید آثار زیانبارش را کاهش دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امکان ساخت و ساز در محورهای ۲دوطرف کمربندی جنوبی از جمله دغدغه های موجود است. با درختکاری صورت گرفته امکان ساخت و ساز وجود ندارد. محور شمالی نیز طرح تفصیلی دارد و با تشدید نظارتها می توان از ساخت و سازها جلوگیری کرد.

* تمایلی به تیمداری نداریم
وی در ادامه این نشست خبری در مورد حمایت از تیمهای فوتبال مشهد گفت: دو تیم مطرح مشهدی دچار بحران هستند و بحران تیم پدیده به حدی بود که فدراسیون اجازه ثبت بازیکن در بازی دوم را در لیگ فوتبال نمی داد. در این شرایط هیچ شخص و نهادی پا وسط نگذاشت ولی با ورود و کمک شهرداری مشهد آن هم صرفا با رویکرد اجتماعی و تقویت ورزش پرطرفدار فوتبال در این کلانشهر مشکل تیم پدیده برای حضور در لیگ حل شد.
حیدری افزود: اما برخی تحلیلهای نادرست در فضای مجازی و از سوی جریانهایی علیه شهرداری و شورای شهر مشهد تحت عناوین مختلف نظیر بهره برداری سیاسی از فوتبال مطرح شد.
وی ادامه داد: شورای شهر مشهد هیچ تمایلی به تیمداری ندارد آن هم در شرایطی که بنگاههای بزرگ اقتصادی تیمها ورزشی را رها می کنند. تیم مشکی پوشان تصمیم گرفته روی پای خود بایستد که تصمیم خوبی است. تیم پدیده نیز باید همین مسیر را طی کند.
رئیس شورای شهر مشهد گفت: در حد توان به تیمهای ورزشی کمک می کنیم. در خصوص خرید سهام باشگاه پدیده نیز توسط شهرداری مشهد هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

* تغییر کاربری کوهستان پارک شادی
وی همچنین به وضعیت کوهستان پارک شادی در مشهد اشاره و بیان کرد: این مجموعه متعلق به بانک دی است که قصد واگذاری آن را دارد و سرمایه گذارانی نیز ورود کرده اند که شهرداری مشهد نیز یکی از آنها است.
حیدری افزود: در صورت واگذاری این مجموعه به شهرداری مشهد از ظرفیت های خوب گردشگری آن استفاده خواهد شد. در صورت واگذاری به سایر سرمایه گذاران نیز باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی ادامه داد: باید این مجموعه با کاربری خودش مورد استفاده قرار گیرد و شهرداری مشهد با تغییر کاربری آن موافقت نمی کند زیرا حوزه های تفریحی و گردشگری در این کلانشهر باید تقویت شوند.

* تخریب مدیریت شهری 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به آنچه که ‘تخریب مدیریت شهری و شورای شهر توسط برخی جریانها و افراد’ نامید اشاره و بیان کرد: اغلب این تخریبها از طریق کانالهای بی نام و نشان در فضای مجازی انجام می شود که قابل پاسخگویی نیست.
وی افزود: به عنوان نمونه اخیرا اطلاعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه انتصابهای شهرداری مشهد بر اساس نسبتهای فامیلی است در حالی که این موضوع صحت ندارد و فضاسازی علیه جریان صلاحات است.
حیدری ادامه داد: تنها، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با یکی از اعضای شورای شهر نسبت فامیلی دارد که این نسبت نیز به هیچوجه در انتصاب وی دخیل نبوده بلکه پیش از این معاون حمل و نقل شهرداری تهران بود و فقط به دلیل شایستگی حرفه ای منصوب شده است.
وی گفت: همچنین در کانالی بی نام و نشان اعلام شده بود مدیرعامل سازمان همیاریها و شهرداریهای خراسان رضوی به واسطه انتساب به فردی در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر مشهد به این پست منصوب شده در حالی که این سازمان هیات مدیره دارد و همان هیات مدیره مسئول انتخاب مدیرعامل است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این فرد در سال ۱۳۹۴ و نیز دو سال پیش از فعالیت شورای پنجم شهر مشهد مدیرعامل شرکت همیارسازه وابسته به سازمان همیاریها بوده است و انتخاب وی ارتباطی به شورا و شهرداری مشهد ندارد. جنس اینگونه برخوردها تخریب گرانه است، مردم آگاهند لذا اینگونه تخریبها موثر واقع نمی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن