استانی

هفته دولت بهره‌برداری از ۳۱ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در استان

کد خبر : 31642

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ۳۱ طرح اقتصادی در حوزه‌های بازرگانی و خدماتی، صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای دو هزار و ۲۳۸ نفر در استان طی هفته دولت آماده بهره‌برداری شد.

صبح مشهد– محمدرضا مس‌فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل تولید و فراوری انواع کاشی و سرامیک، کنسانتره آهن، کاتد مس، سیلیس، تولید شیشه، زغال از ضایعات صنایع سلولزی، کرومیت دانه‌بندی شده، انواع بطری شیشه‌ای، شیشه فلوت، محصولات بتنی و برش انواع سنگ می‌شود. وی تولید انواع مشتقات نفتی، انواع کیک و کلوچه و بیسکویت، روغن موتور، محصولات چاپی، بوش و پیستون خودرو، مایع مبدل گازهای اگزوز، ورق و جعبه کارتن، نخ پلی استر تکسچر (تاب مجازی)، خدمات کشش گرم و انواع ضدعفونی کننده بر پایه الکل را از دیگر طرح های آماده بهره‌‍‌برداری در هفته دولت برشمرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تولید آجرنمای پرسی، زغال از ضایعات، مواد شوینده و بهداشتی، دوربین مدار بسته، انواع پماد و مواد بهداشتی، تینر فوری و رنگ شیمیایی، لوله پلی اتیلن، کولر آبی و موتورهای برقی و انواع دارو از دیگر طرح‌های صنعتی است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است. مس فروش افزود: این طرح ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای چناران، سبزوار، جوین، قوچان، تربت‌حیدریه، گناباد، فریمان، سرخس، مشهد، خواف، نیشابور و تربت جام اجرا شده است. وی ادامه داد: شهرستان فریمان با ۱۲ طرح بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صنعتی آماده بهره برداری در هفته دولت را در بین دیگر شهرستان های خراسان رضوی دارد. رئیس سازمان صمت استان گفت: در مجموع پنج هزار و ۳۱۱ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در استان فعال است و سهم استان از تعداد واحدهای صنعتی کل کشور ۷درصد، میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۶ درصد و میزان اشتغال زایی ۸ درصد است. مس فروش تصریح کرد: سهم سرمایه‌گذاری صنعتی شامل استخراج کانی‌های فلزی ۴۴ درصد، محصولات کانی غیرفلزی ۱۳ درصد، فلزات اساسی ۱۰ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی ۷درصد، محصولات فلزی فابریکی ۳ درصد، منسوجات ۳ درصد، محصولات لاستیکی و پلاستیکی ۳ درصد، مواد و محصولات شیمیایی ۶ درصد و دیگر موارد ۱۱ درصد است.

افتتاح ۱۳ طرح گردشگری در استان همزمان با هفته دولت
همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز از بهره‌برداری ۱۳ طرح تاسیسات گردشگری در هفته گرامی داشت دولت خبر داد. مکرمی‌فر در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح ها دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که برای حدود ۲۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی به این پروژه‌ها پرداخت شده است. وی با بیان این که پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت شامل هتل، هتل آپارتمان، مرکز تفریحی و سرگرمی، مهمان پذیر، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و مجتمع خدمات رفاهی است ،ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۱۳ طرح ۲۹۷ نفر شاغل می‌شوند. وی تصریح کرد: هفت پروژه تاسیسات گردشگری در مشهد و شش پروژه تاسیسات گردشگری در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۹ طرح آب شهری و روستایی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ۱۹ طرح آب شهری و روستایی با ۵۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در هفته دولت در استان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود. علوی در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه‌ها شامل آب‌رسانی، برق‌رسانی و اجرای خطوط انتقال، حفر چاه، حصارکشی و محوطه‌سازی چاه، اصلاح شبکه ، ساخت مخزن ذخیره ،آب شیرین کن و توسعه جایگاه‌های برداشت آب است. وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ پروژه با اعتبار ۹۲میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی هشت پروژه جدید نیز با ۴۷۶ میلیارد ریال آغاز خواهد شد، این پروژه‌ها در شهرستان‌های بجستان، فریمان، کاشمر، تربت حیدریه، چناران، صالح آباد، گناباد، تربت جام، زاوه، داورزن، نیشابور و خواف افتتاح یا عملیاتی می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن