اخبار مهماقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی ایران در اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور: سایه واحدهای اقتصادی غیرمولد بر سر اقتصاد ایران به شدت سنگینی می‌کند!

کد خبر : 16248

رئیس جمهوری بارها اعلام کرده است که زمان آن رسیده که سیاست به اقتصاد یارانه بدهد بر همین اساس در چنین موقعیت خطیری که در آن واقع شده‌ایم نباید اقتصاد همچنان موظف به پرداخت یارانه به سیاست باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اکنون سایه واحدهای اقتصادی غیرمولد بر سر اقتصاد ایران به شدت سنگینی می‌کند لذا در شرایط حساس کنونی نباید اقتصاد کشور را در اختیار اشتهای سیری ناپذیر دلالان، واسطه‌گران و رانت‌خواران قرار داد.
به گزارش صبح مشهد، غلامحسین شافعی صبح امروز در اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور با بیان این که متاسفانه دولت در مورد تحولات نرخ ارز از اتاق بازرگانی هیچ نظری نگرفت، اظهار کرد: در بسیاری از تصمیم‌ها افرادی که توسط دولت به عنوان نمایندگان بخش خصوصی انتخاب شده‌اند، نظرات شخصی و گروهی را منعکس کرده و بعد هم این گونه مطرح می‌شود که ما بدون نظر بخش خصوصی کاری انجام نداده‌ایم.
وی افزود: اکنون سایه واحدهای اقتصادی غیرمولد بر سر اقتصاد ایران به شدت سنگینی می‌کند لذا در شرایط حساس کنونی نباید اقتصاد کشور را در اختیار اشتهای سیری ناپذیر دلالان، واسطه‌گران و رانت‌خواران قرار داد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام اضافه کرد: آمریکا با این اقدام ثابت کرد نمی‌توان در اقتصاد جهانی به این دولت و دولت‌های دیگر اعتماد داشت بلکه باید به جوانان، صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان خودمان اعتماد کنیم.
شافعی گفت: واقعیت این است که تحریم‌ها کاغذ پاره نیستند و نمی‌توان به تولیدکنندگان کشور گفت که با وضع دوباره تحریم‌ها مشکلی به وجود نخواهد آمد.
وی افزود: رئیس جمهوری بارها اعلام کرده است که زمان آن رسیده که سیاست به اقتصاد یارانه بدهد بر همین اساس در چنین موقعیت خطیری که در آن واقع شده‌ایم نباید اقتصاد همچنان موظف به پرداخت یارانه به سیاست باشد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن