استانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

به منظور ترویج فرهنگ مطالعه انجام شد؛ اجرای برنامه های خلاقانه در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

کد خبر : 18892

برنامه های ابتکاری و خلاقانه توسط کتابداران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، برنامه های ابتکاری و خلاقانه توسط کتابداران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شد. اجرای دومین مرحله از طرح ابتکاری انتشار دانایی در شهرستان داورزن، برگزاری نمایشگاه کارتون کتاب در مصلی نماز جمعه های استان به صورت همزمان، برگزاری همایش خوانش کتاب «سرباز کوچک امام» با حضور راوی و نویسنده کتاب در مشهد مقدس و اجرای طرح راهپیمایی با کتاب در شهرستان سبزوار از جمله طرح های اجرا شده در شهرستان های استان بوده است.

کاروان حال خوش خواندن در سبزوار
حضور دسته جمعی مسئولان تحت عنوان کاروان حال خوش خواندن در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار شهرستان سبزوار و تببین فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقدیر از کودکان کتابخوان به همت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار اجرا شد.

کاروان حال خوش خواندن با حضور مسئولان شهرستان و به منظور تقویت بنیه فرهنگی حاشیه های شهر و ترویج کتاب و کتابخوانی در هر پنج شنبه میهمان یکی از محلات و حاشیه های شهر سبزوار است.

در این طرح از ظرفیت و همکاری تمامی خیرین، هنرمندان و اهالی کتاب، فرهنگ و رسانه بهره برده و کارگروه های کتاب و کتابخوانی در محلات هدف فعال می شود.

این برنامه شروعی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در محلات هدف سکونتگاه های غیر رسمی است و در گام های بعدی با اجرای جمع خوانی های کتاب، نشست های کتاب خوان عضویت رایگان کتابخانه ها و سایر فعالیت های فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی در سطح شهر پرداخته می شود.

مصطفی رحماندوست مهمان کودکان کتابخوان تربت حیدریه
دعوت از نویسنده و شاعر مطرح کشور و چهره نام آشنا برای کودکان و نوجوانان در تربت حیدریه از جمله برنامه هایی بود که با حضور مصطفی رحماندوست در کتابخانه عمومی شهید بهشتی تربت حیدریه و در جمع اعضای کتابخانه عمومی محقق شد.

با هماهنگی اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه بعد از بازدید از کتابخانه عمومی شهید بهشتی ، مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» میهمان مهد خانه فرهنگ تربت حیدریه شد و در آنجا برای کودکان قصه گویی و شعرخوانی کرد و از قسمتهای مختلف کتابخانه بازدید کرد.

افتتاح باشگاه دانش آموزان کتابخوان در مشهد
افتتاح باشگاه کودکان کتابخوان در مدرسه خلیج فارس مشهد و تشویق دانش آموزان مدرسه به مطالعه و عضویت در این باشگاه و حضور مرتب در کتابخانه های عمومی از دیگر طرح های خلاقانه ای بوده است که در استان خراسان رضوی و به همت اداره کتابخانه های عمومی مشهد برگزار شد.

برگزاری طرح مشاعره دانش آموزی با موضوع کتاب و کتابخوانی و برگزاری سلسله جلسات کند و کاو فلسفی با محوریت کتاب در شهرستان خوشاب، اجرای طرح کتابسازی و شاهنامه خوانی با اجرای کودکان هنرمند در شهرستان چناران، اجرای جمع خوانی و قصه گویی در شهرستان بجستان، نمایشگاه خوشنویسی، مسابقه عکس با کتاب در شهرستان خلیل آباد و برگزاری مسابقه نقاشی در روستا به همت اداره کتابخانه های عمومی تربت جام نیز بخشی از دیگر فعالیت های کتابخانه های عمومی استان در جهت ترغیب مردم به ویژه کودکان و نوجوان به مطالعه و کتاب و کتابخوانی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن