اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پوستر شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) رونمایی شد؛ صالحی: بنیاد امام رضا (ع) با رویکرد توسعه فعالیت های رضوی در طول سال تاسیس شده است

کد خبر : 15731

پوستر شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شامگاه گذشته بیستم فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری رضوی؛ سیدعباس صالحی در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسلام محسوب می شود و شایسته است از وجود بابرکت امام رضا(ع) برای توسعه فرهنگی کشور بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: امام رضا(ع) کانون محبت و عمق وجودی ایرانیان، شیعیان و همه محبان اهل بیت(ع) است و بنیاد امام رضا (ع) ظرفیت قابل توجهی برای بسیاری از کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسلام است و می تواند به عنوان پایگاهی برای این اتفاق و گسترش ارتباطاتی که می تواند در داخل و خارج از کشور پدید بیاید باشد.

صالحی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دهه کرامت، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است اظهار داشت: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بنیادی است که با نگاه گسترش و تعمیق معرفتی و محبت رضوی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: این بنیاد با رویکرد توسعه فعالیت های رضوی در طول سال؛ امسال نیز به شکل جدی تری برنامه های خود را ارائه کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در جلسه امروز شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارش کار بنیاد ارائه شد، در هر دو بخش برنامه های بنیاد امام رضا (ع) در طول سال و همچنین برنامه های بنیاد در جشنواره امام رضا (ع) بر تحولات و تغییرات و ترویج برنامه های قبلی تاکید شد.

صالحی ابراز داشت: خوشبختانه در طول سال های متمادی جشنواره امام رضا(ع) و بنیاد مبتنی بر حرکت های چندگانه حرکت کرده است که این امر به خاطر زحمات متمادی سال های پیش بوده و امیدواریم این اتفاق در سال های آتی هم استمرار بیابد.

صالحی با اشاره به اینکه علاوه بر استعداد و ظرفیت داخلی

بنیاد امام رضا(ع) یک ضلع کار است و ضلع دوم تمام ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با حداکثر توانایی های موجود به خدمت این اتفاق بزرگ بیایند.

وی ادامه داد: وجود بنیاد امام رضا(ع) موجب شده فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق بنیاد و جشنواره امام رضا (ع) حلقه ارتباطی متبرک به نام امام رضا (ع) داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: ضلع سوم بنیاد و جشنواره امام رضا(ع) مشارکت های گسترده سازمانی و مردمی است، اینکه سازمان های مختلف داخلی و خارج از کشور و همچنین افراد حقیقی که به خاطر تعلق وجودی به حضرت رضا(ع) به این حلقه می پیوندند نشان می دهد که جشنواره امام رضا(ع) و حرکت های بنیاد عملا در طول سال توانسته حلقه اتصالی بین آنچه بنیاد انجام می دهد و آنچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند و باید انجام دهد و همچنین آنچه سازمان ها و افراد حقیقی در  این ارتباط انجام داده اند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: به نظر می رسد این ترکیب سازی یکی از عوامل توفیق بنیاد و جشنواره در سال های گذشته بوده  و امید است از این ترکیب و تجمیع استفاده بهتری کنیم.
یادآوری می شود؛ شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛ در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، قرآنی، پژوهشی، دانشگاهیان، کودک ونوجوان و دیجیتال در داخل  و خارج از کشور برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن