مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مردم خراسان رضوی ۱۲۰۰ میلیارد ریال به کمیته امداد کمک کردند

کد خبر : 15182

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مردم نوعدوست این استان ۱۲۰۰ میلیارد ریال در سرفصل های مختلف به این نهاد کمک کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محسن مسعودیان راد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمک ها در قالب صدقات، زکات، کمک به ایتام و کمک های نقدی بوده است.
وی با بیان اینکه امسال ۲۴۰ میلیارد ریال توسط مردم این استان صدقه پرداخت شده است اظهار کرد: این مبلغ نسبت به پارسال هشت درصد افزایش دارد.
وی گفت: هم اکنون ۱۲۳ هزار خانوار با حدود ۳۸۰ هزار نفر جمعیت به صورت مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد هستند.
مسعودیان افزود: اعتبارات هزینه شده امسال در حوزه اشتغال معادل هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بوده که منجر به ایجاد ۹ هزار و ۱۱ طرح اشتغال شده است.
وی اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان زیرپوشش موجب خودکفایی ۳۰ درصد آنان شده است.
وی بابیان اینکه هر سال در آستانه سال نو جشن نیکوکاری با هدف حمایت از افراد نیازمند و مددجویان زیرپوشش برگزار می شود، گفت: این جشن امسال با شعار ‘جوانه لبخند می کاریم’ در روزهای ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار می شود.
مسعودیان افزود: این جشن در مدارس، سطح شهر و مصلی های نماز جمعه با استقرار پایگاه های جمع آوری کمک برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار و ۲۵۱ پایگاه در خراسان رضوی برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر می شوند که از این تعداد ۳۰۰ پایگاه در روستاها، ۱۵۰ پایگاه در مساجد، ۱۰۰ پایگاه در معابر و بقیه در مدارس خواهد بود.
وی با بیان اینکه پارسال ۶۲ میلیارد ریال کمک های مردمی طی جشن نیکوکاری در این استان جمع آوری شد گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۳ میلیارد ریال در این مراسم جمع آوری شود.
وی افزود: علاقه مندان می توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری کد #۰۵۱* ۸۸۷۷* یا شماره حساب ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰ بانک ملی کمک های خود را در این زمینه اهدا کنند.
استان خراسان رضوی دارای بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت است که ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن