پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ؛

ویژه برنامه های سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) تشریح شد

کد خبر : 33830

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی در نشست خبری برنامه‌های این مجموعه در ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) تشریح کرد .
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید جعفر موسوی نسب ، در نشست خبری اعلام برنامه‌های ۹ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) ظهر امروز گفت: ۹ربیع ریشه در قرآن کریم ، بعثت و غدیر دارد .
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون معارف مهدویت گفت: ۹ ربیع‌الاول در امتداد غدیر و خود غدیر دیگری است و روز بیعت و پیمان دوباره با امام زمان (عج) است ، روز نوید عدل و قسط، عشق و صفا ، صمیمت و ایثار ، روز صبر و مقاومت است .
وی بابیان اینکه روز مصداق اکمال دین و اتمام نعمت است ، گفت: در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی پیرامون روز ۹ ربیع روایت نقل‌شده است ؛ که هر کس در این روز انفاق کند خداوند گناهانش را می‌آمرزد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ، به آداب روز ۹ ربیع‌الاول افزود: اطعام مؤمنین ، خشنود کردن مردم ، پوشیدن لباس نو و شکر و عبادت حق‌تعالی ازجمله این آداب است .
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این مجموعه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)اشاره کرد و افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا جشن‌های ۹ ربیع‌الاول به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌گردد .
وی افزود: ۵۰ سخنران به مساجد، هیئت‌های مذهبی ، مدارس ، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اعزام خواهیم داشت .
حجت‌الاسلام موسوی نسب اظهار داشت : برنامه ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه‌های قصه‌گویی ، جنگ شادی، آشتی با پدرم با محوریت شناخت امام زمان (عج) برگزار می‌شود .
وی افزود: جشن شادی در شب ۹ ربیع‌الاول در مسجد و کانون المنتظر مشهد ، برگزاری کاروان شادی و گروه‌های سرود ، تهیه ، توزیع و پخش بسته‌های فرهنگی و غذایی از دیگر برنامه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی بیان کرد .
وی ادامه داد: تهیه محتوای سخنرانی و پخش کلیپ‌های مهدوی ویژه صداوسیما ، سازمان تبلیغات ، امور مساجد ، تعامل و همکاری با کلیه نهادها ، سازمان‌ها، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن