اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

« امام رضا(ع) اسوه اخلاق و گفتگو» شعار دوره شانزدهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

کد خبر : 14881

در نشست هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) که با حضور معاون وزیر ارشاد در مشهد برگزار شد؛« امام رضا(ع) اسوه اخلاق و گفتگو» به عنوان شعار دوره شانزدهم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تعین شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری رضوی؛ در این نشست که با حضور ۴ نفر از اعضا و بازرس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد؛ ابتدا مدیرعامل و معاونان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به ارایه گزارش و شرح مختصری از فعالیت های انجام شده در این بنیاد طی ماه های گذشته پرداختند.

سپس محمودرضا برازش عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با تشکر از جدیت و پیگیری پرسنل قسمت های مختلف در امر پیشبرد اهداف بنیاد امام رضا(ع)، بر ضرورت ترسیم نقشه راه اهداف بنیاد و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تاکید کرد و توجه بیش از پیش اعضاء هیئت مدیره در خصوص تخصیص به موقع منابع مالی جهت نقش آفرینی موثر بنیاد امام رضا(ع) در هماهنگی سازی و هم افزایی نهادها و ارگانهای ذی ربط در راستای خدمتی شایسته و در خور شان به فرهنگ منور رضوی را خواستار شد.
در ادامه نشست علی اصغر کاراندیش مروستی رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در بنیاد امام رضا(ع)، لزوم بازنگری در ارکان و فعالیت های بنیاد در راستای توسعه همکاری ها با دستگاهها و ارگان های مختلف از قبیل آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی و جامعه طلاب و دانشگاهیان کشور و استفاده از ایده ها و نظرات نخبگان و صاحب نظران عرصه فرهنگ و هنر را مهم و ضروری برشمرد.

معاون وزیر ارشاد باحمایت از فعالیت ها و برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، برگزاری جلسات بررسی تخصصی و آسیب شناسی برنامه های موضوعی استانها را بسیار هوشمندانه و مدبرانه توصیف و برگزاری این جلسات را گامی مهم در راستای کیفی سازی و عمق بخشی و توسعه این برنامه ها به کل ایام سال با هدف اثرگذاری شایسته و جریان ساز عنوان کرد.
کاراندیش مروستی تقسیم بندی هدفمند بودجه جهت حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری خصوصا در قالب تولیدات صوتی و تصویری جهت پاسخگویی به نیاز روز جامعه را خواستار شد.
در ادامه محمد مهدی احمدی عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ضمن حمایت و تقدیر از فعالیت های انجام شده در بنیاد ضرورت تقسیم بندی و  بررسی و تحلیل تخصصی فعالیت های استانی به دو بخش مناسکی و معرفتی با هدف تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف این برنامه ها را لازم و ضروری برشمرد.
معاون امور استان های وزارت ارشاد استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های دیجیتال جهت اشاعه سبک زندگی اسلامی و رضوی در ایام سال به ویژه دهه فرخنده کرامت را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند.
سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هم، پیگیری تشکیل هر چه سریعتر ستاد هماهنگی جشن های دهه کرامت کشور جهت ارتباط و تعامل سازنده بین نهادها و ارگانهای ذی ربط در برگزاری شایسته جشن های ایام دهه کرامت را  لازم و ضروری خواند.
وی همچنین بر لزوم بازنگری و ترسیم اهداف و چشم انداز فعالیت های بنیاد در عرصه بین المللی با ملاحظه جریان سازی و اثرگذاری بیش از پیش فرهنگ و مفاهیم رضوی در عرصه جهانی را مورد تاکید قرار داد.
هم چنین سیدجلال فیاضی مشاور عالی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این نشست بر ارتباط هدفمند و موثر بنیاد با رسانه های مختلف در راستای پوشش فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در گسترش سبک زندگی رضوی و اسلامی در عرصه ملی و بین المللی تاکید کرد.
وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اختصاص یارانه به رسانه هایی که فعالیت های بنیاد را در طی سال با جدیت پیگیری کرده و پوشش می دهند؛ چشم انداز ارتباط بنیاد امام رضا(ع) با رسانه ها را روشن توصیف کرد.
فیاضی سفارش طرحهای پژوهشی با محوریت سبک زندگی و مفاهیم رضوی را در اولویت برنامه های بنیاد ذکر و بر تولید مفاهیم رضوی قابل نشر در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال تاکید کرد.
در پایان این نشست شعار امام رضا(ع) اسوه اخلاق و گفتگو به اتفاق اکثریت آراء به عنوان شعار محوری شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تعیین شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن