اقتصادیدانش و فناوریزندگی

مدیر ستادی بانک کشاورزی خراسان رضوی خبر داد: شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در صدر حمایت های ویژه بانک قرار می گیرند

کد خبر : 14644

از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی  برای توسعه پایدار روستایی در نظر گرفته شده  که سود آن از ۴ تا ۱۰ درصد متغیر است که فرصت خوبی را برای فعالان به ویژه شرکت‌های دانش بنیان فراهم می آورد که طرح‌های خود را در این مناطق اجرایی کنند و با سود کم تسهیلات دریافت کنند.

نشست خبری مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سالن جلسات این بانک برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مهندس علی دشت بیاضی با بیان این که، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰  فقره تسهیلات بسته به نوع آن استمهال شده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مسئله قهر طبیعت در خراسان رضوی یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و تنها مکانیزمی که برای حمایت از کشاورزان در این حوزه در نظر گرفته شده بیمه کشاورزی است.

وی بیان کرد: خوشبختانه بیمه کشاورزی در خراسان رضوی با اجرای طرح منابع و مصارف داخل استان توانسته اقدامات مناسبی را ساماندهی کند که پرداخت خسارات باغداران انار که سال گذشته به علت سرمازدگی دچار مشکلات بسیار  زیادی شده بودند یکی از اقدامات است که در این طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح  توانسته علاوه بر اینکه در روند پرداخت خسارات تسهیل‌کننده باشد ضریب خطر را نیز بومی‌سازی کرده و از محل منابع این طرح ۲۵ میلیارد ر یال خسارات باغات انار به ۲۲۵۰ نفر پرداخت شده است.

دشت بیاضی با اشاره به اینکه تمام تلاش دست اندرکاران حوزه کشاورزی این است که روند تولید در این حوزه متوقف نشود، خاطرنشان کرد: با توجه به همین روند از ابتدای امسال  تا پایان دی ماه ۸۳ هزار فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف به ۱۷ هزار و ۸۲۷ نفر پرداخت شده که اولویت در این حوزه زراعت و باغات، مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و دام و طیور بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت داشتن امنیت غذایی در کشور، تأکید کرد: با توجه به اهمیتی که مسئله مکانیزاسیون در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی دارد از ابتدای سال در خراسان رضوی ۱۳۱۵ فقره تسهیلات مکانیزاسیون به مبلغ ۳۲۶ میلیارد ریال به افراد پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سعی بر این شده که با توجه به پراکندگی کشاورزان به ویژه استقرار آنها در مناطق محروم خدمات مالی مورد نیاز آنها حتی در نقاط صفر مرزی نیز وجود داشته باشد به گونه‌ای که می‌توان به صراحت گفت خدماتی که به کشاورزان در نقاط صفر مرزی مانند دوغارون داده می‌شود با کشاورزانی که مناطق برخوردار مانند مشهد دریافت می‌کنند هیچ تفاوتی ندارد.

دشت بیاضی با اشاره به اینکه سعی می‌شود با توجه به عوامل قهری که بر تولید کشاورزان اثرگذار است در مورد تسهیلات آنها نرمش نشان داده شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰  فقره تسهیلات بسته به نوع آن استمهال شده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع غرامات وارد شده به کشاورزان زیر پوشش بیمه کشاورزی در خراسان رضوی در طول سال زراعی ۹۶-۹۵  در حدود ۳۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: از این میزان تا کنون ۱۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۴۹ میلیارد تومان نیز در مسیر پرداخت قرار دارد.

وی  ادامه داد: زمان مورد نیاز برای پرداخت خسارات به عوامل متفاوتی بستگی دارد که یکی از آنها جنس بیمه‌نامه است به عنوان مثال خسارات دام و طیور به سادگی در همان زمان مشخص می‌شود اما غرامات وارد شده به باغات و یا مزارع در اثر یک عامل قهری طبیعی مممکن است خود را تا پایان فصل نشان ندهد.

دشت بیاضی با اشاره به اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این اعتبار برای توسعه پایدار روستایی در نظر گرفته شده و سود آن از ۴ تا ۱۰ درصد متغیر است که فرصت خوبی را برای فعالان به وجود می‌آورد و حتی شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توانند از این امکان استفاده کرده و طرح‌های خود را در این مناطق اجرایی کنند و با سود کم تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خراسان رضوی از این محل در نظر گرفته شده که ۵۰۸ فقره طرح برای این میزان اعتبار تا کنون تعریف شده است.

گفتنی است بانک کشاورزی با ۱۴۲ شعبه، ۳۱۰۷۷ دستگاه پوز و پایانه فروش و با بیش از یک میلیون مشتری، یکی از بانک های فعال خراسان رضوی به شمار می رود که اخیرا استاندار خراسان رضوی در نشست خبری دهه فجر به آن اشاره کرده بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن