اقتصادی

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG استان خبر داد:

زیان روزانه ۵ میلیون تومانی جایگاه‌های CNG خراسان رضوی به دلیل تعطیلی

کد خبر : 50677

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی گفت: تعطیلی جایگاه‌های CNG در خراسان رضوی روزانه ۵ میلیون تومان به هر جایگاه خسارت وارد می‌کند.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا رضوی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت جایگاه‌های CNG در خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای تعیین تکلیف وصل شدن گاز جایگاه‌های CNG مکاتباتی با معاونت عمرانی استانداری انجام شده تا وضعیت جایگاه‌های CNG در استان مشخص شود.

وی افزود: در این مکاتبه میزان خسارت‌ها مشخص و همچنین اعتراض خود را نسبت به اینکه چرا با وجود سراسری بودن شبکه انتقال گاز تنها جایگاه‌های CNG چند استان شامل خراسان رضوی، گلستان، مازنداران، خراسان جنوبی و خراسان شمالی باید تعطیل باشد، نیز بیان شده است.

رضوی‌راد با اشاره به قراردادی که شرکت گاز با مالکان جایگاه‌های CNG خصوصی و شهرداری مشهد دارند، بیان کرد: در این درخواست که به استانداری ارسال شده، خواستار این شدیم که خسارت وارده به جایگاه‌داران، توسط شرکت گاز پرداخت شود و تاریخ وصل گاز را مشخص کنند. تاکنون با وجود پیگیری‌های مکرر پاسخی دریافت نشده است.

وی توضیح داد: تعطیلی جایگاه‌های CNG در خراسان رضوی روزانه ۵ میلیون تومان به هر جایگاه خسارت وارد می‌کند. نکته مبهم در این بهم ریختگی این است که چرا گاز اکثر جایگاه‌ها قطع شده‌ اما جایگاه عدل خمینی ویژه تاکسی‌های زرد انتخاب شده و هر روز سوخت‌رسانی می‌کند؟.این انتخاب بر چه اساسی صورت گرفته است؟.در واقع تنها یک جایگاه در مشهد سوخت رسانی انجام می‌دهد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی با توجه به اینکه ۵۰ درصد جایگاه‌های CNG مشهد در مالکیت شهرداری است، بیان کرد: از ۸۰ جایگاه در مشهد ۴۰ جایگاه مربوط به شهرداری است. درخواست کردیم شهرداری این ماه را اجاره نگیرد.

رضوی‌راد در ادامه خاطرنشان کرد: ضرر و زیان جایگاه‌داران در این تعطیلی اجباری تنها یک طرف قضیه است. نکته مهمتر این است که CNG سوخت پاک و سبز محسوب می‌شود و حذف آن باعث افزایش سوخت بنزین و افزایش آلودگی هوا خواهد بود. بالا بودن هزینه بنزین نیز کسب و کار رانندگان را تعطیل کرده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رفت حداقل در شرایط فعلی که گاز قطع شده مانند اطلاعیه وضعیت مدارس و ادارات، زمان وصل شدن گاز جایگاه‌ها هم اطلاع‌رسانی می‌شد تا لااقل جایگاه‌دار بتواند اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های وارده را انجام دهد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی گفت: تنها کاری که توانستیم برای کاهش ضرر و زیان جایگاه‌داران انجام دهیم، ابلاغ دستورالعمل جهت کنترل سیستم خنک‌کاری در راستای جلوگیری از ترکیدگی مبدل‌های حرارتی بوده است.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۱۷۰ جایگاه‌دار در خراسان رضوی بلاتکلیف وضعیت وصل گاز جایگاه‌ها هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن