پایتخت فرهنگ اسلامی

طی سال 1400 صورت گرفت:

اهداء قریب به ۸ هزار منبع دیجیتال به کتابخانه آستان قدس رضوی

کد خبر : 45690

قریب به ۸ هزار منبع دیجیتال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از داخل و خارج کشور طی سال ۱۴۰۰ به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، مهدی کریمی؛ رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال، ۷۰ درصد منابع اهدایی را به زبان‌ لاتین و ۳۰ درصد را به زبان‌های فارسی و عربی و اردو عنوان کرد که بسیاری از موضوعات دانش بشری را شامل می‌شود.

وی، اهدای منابع را به شیوه‌های مختلف از قبیل وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، مراجعه حضوری، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و … عنوان کرد.

کریمی تصریح کرد: این منابع پس از آماده‌سازی و ارزیابی فنی و محتوایی، توسط کارشناسان فراداده نویسی سازمان فهرست‌نویسی شده و در سامانه کتابخانه دیجیتال رضوی وارد شده است.

وی دسترسی به منابع اهدایی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی را با توجه به نظر نویسندگان اثر و یا قوانین ملی و بین‌المللی عنوان و دکتر افتخار حافظ احمد قادری از پاکستان، احمد حیدرنژاد شهری و سعدالله فتحی را برخی از اهداء کنندگان منابع به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی معرفی کرد.

کریمی به اشتراک رایگان۳پایگاه اطلاعاتی برای کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی توسط مراکز تولید کننده و اهدا منابع دیجیتال اشاره کرد.

گفتنی است پژوهشگران، خیرین و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند از طریق درگاه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و .. نسخه دیجیتال منابع خود را به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی اهداء کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه اهداء منابع دیجیتال با شماره ۰۵۱۳۲۲۱۹۵۵۴ تماس حاصل کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن