اجتماعیزندگی

تاثیر مصرف مواد مخدر بر روابط زناشویی و عملکرد جنسی

کد خبر : 21503

یک تفکر بسیار اشتباه که این روز ها در بین بسیاری از جوانان به دلیل عدم آموزش و دریافت مشاوره جنسی همه گیر شده است، استفاده مواد مخدر برای بهبود رابطه جنسی در میان جوانان می باشد. مصرف مواد مخدر علاوه بر اعتیاد آور بودن و تاثیراتی که بر سلامت جسمی و روانی فرد می گذارد، بر روابط جنسی و زناشویی افراد نیز اثرات مخربی را به جای خواهند گذاشت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرات پرمصرف ترین مواد مخدر بر رابطه جنسی و کار کرد جنسی افراد بپردازیم. مواد مخدر را می توان به دو دسته تریاک و ترکیبات و مشتقاتش مانند شیره، کراک و … و مواد مخدر محرک مانند حشیش، شیشه، آمفتامین ها، اکس و … تقسیم بندی کرد. متاسفانه این روزها یک باور غلط همه گیر شده است و آن این است که مواد مخدر برای افزایش توانایی و تمایلات جنسی و درمان زود انزالی و انزال زود رس بسیار مفید است.

تاثیر مصرف مواد مخدر بر رابطه جنسی و زناشویی را می توان به طور کلی از دو نظر تاثیر جسمی و روانی آن بر روی افراد مورد بررسی قرار داد

تاثیر جسمی مواد مخدر بر روابط جنسی

برخی از افراد بر این باورند که مصرف مواد مخدر درد های جسمی آنان را کاهش می دهد و این سبب بالا رفتن عملکردن آنان در زمان برقراری رابطه جنسی می شود. این در حالی است که مصرف این مواد به هر بهانه ای بر روی مسائل جنسی آنها تاثیر سوء خواهد گذاشت. اتفاقی که بعد از مصرف مواد مخدر مانند تریاک که خاصیت آرام بخشی دارند این است که حساسیت فرد بعد از مصرف تریاک کم می شود بالطبع حساسیت در ناحیه تناسلی نیز کم شده و همین امر مشکل افرادی که دچار زود انزالی یا انزال زود رس هستند را حل می کند. در نگاه اول مشکل این افراد با مصرف ماده مخدر تریاک حل می شود و مدت رابطه جنسی را افزایش می دهد ولی به مرور زمان در نتیجه مصرف این ماده، فرد دچار اضطراب شده و برای اینکه بتواند دوباره همان حالت را تجربه نماید مجبور می شود میزان ماده مخدر بیشتر را مصرف نماید و تعداد دفعات مصرف خود را افزایش دهد. در نتیجه هم اعتیاد به ماده مخدر پیدا می کند و هم مشکل زود انزالی یا ازدوال زود رس فرد حل نمی شود و به مرور مشکلات ثانویه جنسی نیز برای او پیش می آید.

بیشتر بخوانید:

٧ کلید طلایی برای یک زوج موفق

تاثیر روانی مواد مخدر بر رابطه جنسی

به طور کلی مصرف مواد مخدر دو پیامد جسمی و روانی را به دنبال خواهد داشت. در بعد روانی پیامد های مصرف مواد مخدر در خلق و خو و مسایل رفتاری و ارتباطی فرد نمایان می شود. به این صورت که در ابتدا مصرف ماده مخدر سبب افزایش اعتماد به نفس فرد شده و تصور را در او ایجاد می کند که میل جنسی اش افزایش یافته است ولی در دراز مدت موجب کاهش میل جنسی و اعتیاد به ماده مخدر می شود. کاهش میل جنسی یکی از پیامد های جدی تمامی مواد مخدر است.

تاثیر مصرف مواد مخدر مختلف بر رابطه جنسی و زناشویی

برای اینکه بتوانیم به طور دقیق تر برای شما پیامد های ناشی از مصرف مواد مخدر مختلف بر روی سکس و کارکرد جنسی افراد مختلف را توضیح دهیم در ادامه به بررسی تاثیر پر مصرف ترین موادر مخدر بر کارکرد جنسی افراد می پردازیم.

ماری جوانا ( ماده مخدر گل ) ، حشیش یا گرس

در مورد تاثیر مصرف ماده مخدر گل بر روی کارکرد جنسی و برقراری رابطه افراد تحقیقات و پژوهش های زیادی انجام شده است. مصرف ماده مخدر گل در طولانی مدت می تواند سبب ناباروری در زنان و عقیم شدن مردان گردد. کانابینویید که همان ماده موثر در ماده مخدر گل است سبب کاهش هورمون های مردانه یا تستوسترون در مردان شده و میل جنسی آنان را تا حد زیادی کاهش می دهد. مصرف طولانی ماده مخدر گل سبب به وجود آمدن مشکل در نعوظ می شود. در خانم ها مصرف طولانی مدت گل سبب به هم ریختن سیکل قاعدگی و عادات ماهانه در آنان می گردد. از سوی دیگر مصرف ماده مخدر گل سبب بروز بی انگیزگی و بی ارادگی در تمامی ابعاد زندگی فرد می گردد، به شکلی که هیچ چیزی برای او مهم نیست. مصرف طولانی مدت ماده مخدر گل در طولانی مدت سبب می شود که دیگر فرد از هیچ چیز لذت نبرد حتی از برقراری رابطه جنسی که همین امر سبب سرد مزاجی و ایجاد اختلالات جنسی و مشکلات فراوانی در روابط زناشویی می گردد.

خانواده تریاک

در بسیاری از اوقات تریاک و هم خانواده های آن مانند کراک، شیره ، شیره سوخته، ترامادول و … به دلیل عدم اطلاع و آگاهی افراد به منظور داشتن یک رابطه جنسی خوب مصرف می شوند. درست است که این مواد مخدر در کوتاه مدت سبب عملکرد بهتر در زمان برقراری رابطه جنسی می شود و بر طرف شدن زود انزالی در فرد میشوند ولی در دراز مدت مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. ترمادول قرصی از ریشه تریاک است که متاستفانه بسیاری از افراد برای درمان زود انزالی خود به مراتب از آن استفاده می کنند بدون آنکه از ضرر های آن در طولانی مدت با خبر باشند.

مواد محرک و آمفتامین ها

مواد تحریک کننده عبارت اند از شیشه، آمفتامین ها، کوکایین، اکس و اخیرا ریتالین که برای کودکان بیش فعال استفاده می گردد تا سبب افزایش تمرکز شود. اعتیاد به این مواد مخدر در کشور های مختلف بخصوص در کشور ما در میان جوانان بسیار شایع است. مصرف مواد مخدر محرک افراد را دچار توهم کرده و در نتیجه حس درک واقعیت را در افراد از بین می برد. چون فرد بعد از مصرف این مواد واقعیت را درک نمی کند، در زمان برقراری رابطه جنسی احساس می کند که زمان و میزان لذت جنسی افزایش پیدا کرده است. در حالی که واقعیت این است که میزان لذت جنسی در این افراد در هنگام استفاده از مواد محرک با زمانی معمولی هیچ تفاوتی ندارد ولی چون ارتباط این افراد با واقعیت قطع شده است، لذت جنسی را به این شکل حس می کنند.

پیامد های مصرف مواد مخدر برای رابطه جنسی

بزرگترین خطر مصرف مواد مخدر برای برقراری رابطه جنسی این است که افراد فکر می کنند هر گاه که بخواهند یک رابطه جنسی مناسب داشته باشند، برای افزایش لذت حتما باید مواد مخدر مصرف کنند. در نتیجه نسبت به مصرف ماده مخدر ذهنشان شرطی می شود و اعتیاد به مصرف مواد مخدر پیدا می کنند. زمانی که ذهن افراد نسبت به مصرف ماده مخدر برای رابطه جنسی شرطی می شود دیگر نمی توانند بدون مصرف مواد یک رابطه جنسی خوب را تجربه کنند. این شرایط سبب کاهش اعتماد به نفس، بروز علائم افسردگی، وابستگی و مشکلات ثانویه بیشتری می شود. خطر مهم دیگر مصرف مواد مخدر این است که فرد تحت تاثیر مصرف مواد مخدر اقدام به رفتار های پرخطر جنسی کند. ممکن است فرد بعد از مصرف مواد مخدر قربانی سوء استفاده جنسی شود یا به فرد دیگری تجاوز کند. توهم زایی ناشی از بعضی از مواد مخدر بسیار خطرناک بوده و می توانند سبب شود تا فرد حوادث مرگباری را برای خودش یا دیگران رقم بزند.

اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات جنسی

اعتیاد و مصرف مواد مخدر در سه مرحله رابطه جنسی یعنی مرحله تمایل، مرحله تحریک و مرحله ارگاسم را تحت تاثیر قرار می دهد و ایجاد اختلال در هر سه مرحله می کند. در کوتاه مدت مصرف مواد مخدر سبب بهبود و تقویت عملکرد جنسی افراد می شود اما به مورر زمان در دراز مدت با مصرف مداوم مواد مخدر به تدریج میل جنسی کاهش و یا قطع می شود. تحریک جنسی صورت نمی گیرد و فرد دیگر مرحله اوج لذت جنسی را تجربه نخواهد کرد و به ارکاسم نمی رسد و اصلا انزال صورت نمی گیرد. در درجه دوم فرد با مصرف مواد مخدر دچار اختلالات اضطرابی می شود و علائم افسردگی شدید در او نمایان می شود. این علائم سبب بروز مشکلات جنسی ثانویه نیز در فرد می گردد.

واقعیت تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی

واقعیت این است که مصرف مواد مخدر در دراز مدت با تمایلات جنسی و توانانیی و عملکرد جنسی در تضاد کامل است، به همین دلیل به تمامی افراد توصیه اکید می گردد که برای دست یافتن به عملکرد و توانایی جنسی بیشتر و حل مشکلات جنسی خود حتما از راه حل های مناسب استفاده نمایند. استفاده از مشاوره جنسی و سکس تراپی به قطع یکی از بهترین راه حل ها برای درمان مشکلات و اختلالات جنسی می باشد. در ضمن ورزش، داشتن تغذیه مناسب، استراحت کافی، تفریح از مواردی هستند که در کنار مشاوره جنسی و سکس تراپی به تقویت قوای جنسی افراد بسیار کمک می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن