اخبار مهماسلاید شوستون اصلیشهری

شهردار مشهد در نشست کلانشهرهاى کشور خواستار شد: تکمیل طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی تسریع شود

کد خبر : 14081

کلانشهر مشهد با مشکلات بسیاری در ساخت و سازهای پیرامون حرم مطهر رضوی مواجه است. ۲۲ سال از تصویب پروژه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی می‌گذرد و طی این سال‌ها، تنها ۴۴ درصد پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش صبح مشهد، مهندس قاسم تقى زاده خامسی با بیان این که، اگر به همین شیوه کار تداوم یابد، باید ۲۵ سال دیگر اولین ساختمان احداث شده در طرح را مجددا تخریب کرد، افزود : به همین منظور صحبت‌ها و رایزنی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی و نهادهای استانی صورت گرفته تا این پروژه بزرگ که پروژه‌ای ملی نیز محسوب می‌شود، به سامان مشخصی برسد.
وی افزود : وضعیت بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر در حال حاضر به گونه‌ای است که نه زائر می‌تواند مسیر خود را بیابد، نه مجاور، لذا باید در خصوص تسریع در امر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین در نود و چهارمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور هم گفت: در کشور هیچ نهادی به مانند شهرداری نیست که ظرفیت ایجاد شغل و توانمندی تغییر فضای اقتصادی را داشته باشد؛ گرچه برخی مشکلات در اثر رکود حاکم بر کشور برای شهرداری‌ها وجود دارد، اما با این وجود اگر دولت خواهان چابک‌سازی است، باید به شهرداری‌ها اعتماد کند.

تقی زاده خامسی، خاطر نشان ساخت: سهم مشهد از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است ولی مجموعه مدیریت شهری
تلاش خواهد کرد از خدمت‌رسانی به زائران کاسته نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن