اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

۳۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات طرح مشهد ۲۰۱۷ تأمین شد

کد خبر : 4251

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان از کل اعتبارات مورد نیاز پروژه ها تامین و یا تعهد پرداخت آنها برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ از طریق وزارت خانه ها مصوب شده است.


به گزارش صبح مشهد، محمد مقدوری در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، با بیان اینکه در مشهد ۲۰۱۷ مجموعا ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان تعریف شده است، گفت: از این تعداد پروژه،  ۱۱۶ مورد با ۴۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان مربوط به فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی، ۱۰۷ تا با هزار و ۶۹۷ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان در حوزه عمرانی، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و ۱۵ مورد آن مربوط به ستاد مدیریت شهری با اعتبار ۲۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: هزینه های جاری در نظر گرفته شده برای مجموع رویدادهای مشهد ۲۰۱۷، یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان است.

مقدوری اظهار داشت: چهار منبع مالی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها تعریف شده که شامل؛ اعتبارات مربوط به بخش دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها، به ترتیب هزار و ۱۸۲میلیارد تومان، ۵۰۷ میلیارد تومان، ۱۵۱ میلیارد تومان و ۱۲۲ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات بخش دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به تبیین اولویت پروژه ها پرداخت و گفت: از مجموع ۲۳۸ مورد؛ به ترتیب  ۱۲۷، ۹۳ و ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان، ۳۹۹ میلیارد تومان و هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در اولویت های اول، دوم و سوم طبقه بندی شده است.
مقدوری با اشاره به رویکرد مثبت هیئت دولت در حمایت از اجرای این پروژه ها،اظهار داشت: در همین راستا مصوباتی در سه حوزه تعریف شده که به تحقق هرچه سریعتر آنها کمک می کند.

وی ادامه داد: در بخش ساختارهای سازمانی و اداری، با تعریف دقیق ستادها و شوراهای ذیل مشهد ۲۰۱۷ در لایحه مصوب هیئت دولت، اختیارات صریحتری در اختیار مسئولان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تفکیک اقدامات و پروژه های این رویداد بزرگ در حوزه های زیرساختی، فرهنگی و تبلیغات و بین الملل دیگر اقدام صورت گرفته در این زمینه بود.

مقدوری گفت: همچنین با در نظر گرفتن یک ردیف مالی در بودجه سال ۹۶ برای پروژه های مشهد ۲۰۱۷ در قانون بودجه، اختصاص۱۰ درصد از اعتبارات متمرکز وزارت خانه ها برای کمک به اجرایی شدن آنها و تاکید به بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تامین تسهیلات ارزان قیمت زمینه برای تامین منابع مالی و تسهیل اجرای برنامه ها و عملیاتی شدن پرژه های این رویداد بین المللی فراهم شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان از کل اعتبارات مورد نیاز پروژه ها تامین و یا تعهد پرداخت آنها از طریق وزارت خانه ها مصوب شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد تومان  اعتبار برای اجرای ۱۴ پروژه هوشمند سازی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۰۴ میلیارد تومان بودجه از طرف وزارت راه و شهرسازی برای ۳۲ پروژه و ۱۰ میلیارد تومان از طرف وزارت کشور برای ۱۱ پروژه تامین و ۴۹ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو برای شش پروژه پرداخت شده است.

مقدوری افزود: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار  از ۸۰ پروژه قبل از سال ۲۰۱۷ بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی استان، مدیران شهری، اصحاب رسانه و بخش خصوصی زمینه برای برگزاری هرچه پربارتر برنامه های این رویداد بزرگ بین المللی فراهم شود.

سیدسعیدسرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ پرداخت و گفت: برگزاری جلسات تخصصی به صورت منظم و تعریف بالغ بر ۳۰۰ همایش و نشست که دو سوم آن در سطح ملی است از جمله مهمترین فعالیت های این حوزه است.

وی افزود: برنامه های فرهنگی در چهار محور رخدادها و رویدادها، نشر و آموزش و ترویج، انتقالی و دبیرخانه به ترتیب  با ۲۸، ۳۱، ۱۴ و ۱۷ برنامه و با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان تعریف شده است.

سرابی اظهار داشت: از مجموع ۱۳۰ برنامه مذکور ۷۵ مورد آن جزو اولویت های نخست قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن