استانیاقتصادی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: میز کشوری ایران و عراق در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 14499

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میز کشوری توسعه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ۱۲ بهمن ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان اظهارداشت: این اجلاس ، با حضور مقامات و تجار و بازرگانان ایران و عراق و با مشارکت بخش خصوصی در حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری، به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و با توجه به جایگاه ویژه کشور عراق در مناسبات تجاری با ایران، به عنوان دومین شریک تجاری کشور و سومین شریک تجاری استان خراسان رضوی و وجود قرابت های مذهبی، فرهنگی بین دو کشور، در روز پنج شنبه ۱۲ بهمن سال جاری در محل سالن همایش های هتل خورشید تابان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۹۶،حجم مبادلات تجاری استان خراسان رضوی با کشور عراق،  ۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد رشد داشته است.
امیرفخریان افزود: عمده ترین کالاهای صادراتی استان به این کشور، شامل کاشی و سرامیک، شیرخشک، تخم ماکیان، کف پوش، الیاف و پلی استرها، سیب زمینی، لوازم آرایشی، کولرهای آبی، رب گوجه فرنگی، میلگرد و پسته بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس، موجب ارتقاء سطح مبادلات تجاری بین دو کشور و انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری مشترک شود.
افزایش ۷۲درصدی صادرات زعفران در بسته بندی های ۱۰ تا ۳۰ گرم
همچنین و در خبری دیگر رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات زعفران از استان در بسته بندی های ۱۰ تا ۳۰ گرم در ۹ماهه سال ۹۶ از لحاظ وزنی ۷۲درصد و از لحاظ ارزشی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
محمد علی امیرفخریان اظهارداشت: در ۹ ماهه سال جاری ۴۴ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم زعفران در بسته بندی ۱۰ تا ۳۰ گرم به ارزش ۶۷ میلیون دلار از استان به کشورهای هدف صادر شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل به مقدار ۲۶ هزار کیلوگرم و به ارزش ۳۹٫۵ میلیون دلار بوده است.
وی افزود: در این مدت صادرات زعفران در بسته بندی بالاتر از ۳۰ گرم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد رشد داشته و از ۸۶ هزار و ۵۵۸ کیلوگرم به ۹۷ هزار کیلوگرم و به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.
امیرفخریان تصریح کرد: با ارتقاء بسته بندی و صادرات زعفران با بسته بندی های کوچک و برندسازی می توان از دغدغه ها و نگرانی های حضور رقبای جدید در بازارهای جهانی کاست و همچنین این اقدام ضمن افزایش اشتغال در جامعه، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور و تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن