اسلاید شوستون اصلیشهری

امیر شهلا ؛ مشکل کنونی ما شکاف بین مردم و مدیریت شهری است!

کد خبر : 13119

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در دیدار با بانوان اصلاح طلب خراسان رضوی با اشاره به مشکلات متعدد شهرداری مشهد مهمترین مشکل موجود را شکاف بین مردم و مدیریت شهری دانست.

به گزارش صبح مشهد، امیر شهلا در جلسه با بانوان اصلاح طلب خراسان رضوی عنوان کرد: انتخابات ۲۹ اردیبهشت انتخاب یک گفتمان بود و خوشحالیم که مردم علی رغم مشکلات معیشت و اقتصادی و برآورده نشدن بخشی از توقعات شان از دولت یازدهم وقتی پای انتخابات به میان رسید اعتراضات را فراموش کرده و بین وضع موجود و آینده تصمیم درست را گرفتند.

وی ادامه داد: آسمان آبی، تخفیف مشکلات مردم، توسعه شهر، شادی، نشاط و پویایی که مورد خواست شما بود همگی جزو  شعار شورای پنجم بود و در راستای آن ها در حال تلاش هستیم اما زمانی که از درون به ماجرا نگاه کنیم داستان متفاوت است.

شهلا افزود: ما در شرایطی شهر مشهد را تحویل گرفتیم که در حساب شهرداری تنها ۱۲ میلیارد تومان بود و این در حالی بود که ماهانه ۹۴ میلیارد تومان حقوق در مجموعه شهرداری پرداخت می شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از انتخاب قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شانس بزرگ شهر یاد کرد و گفت: با حضور آقای تقی زاده مطمئن هستیم که مسیر توسعه و عمران شهر را درست انتخابات کرده ایم.

شهلا تصریح کرد: معتقدیم زمانی که روح امیدواری به شهر برگردد و مردم پای کار مدیریت شهری بیایند مشکلات حل می شود، اما مشکلی که از گذشته همچنان باقی مانده شکاف بین مردم و مدیریت شهری است که باید مرتفع شود.

وی مهمترین دغدغه موجود را قهر سرمایه گذاران از مشهد دانست و خاطرنشان کرد: دیگر با تراکم فروشی مسکن نمی توان شهر را اداره کرد و باید سایر ظرفیت های موجود را فعال کنیم و یکی از مهمترین این ظرفیت ها بحث گردشگری است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به وجود اثار باستانی، بزرگان، مفاخر، شعرا و سایر ظرفیت های مشهد اشاره و عنوان کرد: این مسائل باعث می شود ۲۵ میلیون زائز داخلی داشته باشیم.

شهلا افزود: از این میزان عظیم ظرفیت می توان روزانه ۷٫۵ میلیارد تومان درآمد برای شهر مشهد ایجاد کرد اما متاسفانه سهم ما از این گردشگران تنها جمع آوری روزانه ۲۰۰۰ تن زباله است و این در صورتی است که ما باید خرج شهر را از گردشگران دریافت کنیم اما این روند در حال حاضر برعکس بوده و باید اصلاح شود.

مشهد روزانه ۳٫۵ میلیارد تومان هزینه جاری دارد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مشهد روزانه ۳٫۵ میلیارد هزینه جاری دارد و ما در حال حاضر با کسری بودجه مواجهیم.

شهلا  تصریح کرد: به جای اینکه بنشینیم و بگوییم که سهم ما را باید بدهند باید برخیزیم و سهممان را بستانیم چرا که حق هیچگاه دادنی نبوده و همواره گرفتنی است در حوزه به کارگیری زنان از این حیث محدودیت هایی هست که متاسفانه در حوزه توانمندی زنان برای عهده دار شدن پست های مدیریتی با محدودیت مواجهیم و باید در حوزه توانمندسازی بانوان گام برداریم.

وی در ادامه به موضوع الیت نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: بحث الیت نیز موافقان و مخالفان خود را دارد،  به شهر مشهد ۲۰۰۰۰۰ خوردو وارد می شود اما نمی توانیم به این اندازه معبر و خیابان بسازیم و بر این اساس ناگزیریم معابر و پارکینگ های سطح شهر را مدیریت کنیم. البته در روش الیت مشکلاتی هست برای مثال درامد الیت قرار بود صرف ساخت پارکینگ شود اما الان صرف پرداخت حقوق می شود که این روند باید اصلاح شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به درخواست در خصوص برگزاری کنسرت عنوان کرد: ما همگی محدودیت های زندگی در یک شهر مذهبی را پذیرفتیم  ولی وقتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی صادر می کند در ان تمامی مباحث فقهی و مذهبی را سنجیده است و همه ارگان ها موظفند از این دستور حمایت کنند ما پیگیر این موضوع هستیم و البته طی چند ماه گذشته چند اجرای زنده موسیقی در مشهد برگزار شده است.

شهلا در ادامه در خصوص مسئله منطقه طوس اظهارکرد: موضوع طوس برای شورای شهر آنقدر بااهمیت است که کمیسیونی ویژه به این منظور در شورا راه اندازی شده است.

وی افزود: مشکلات منطقه طوس زیرساختی است و برای این منطقه طرح تفصیلی و سند راهبردی وجود ندارد، در حال حاضر بسیاری از روستاها بر روی آثار باستانی واقع است و سازمان میراث فرهنگی اجازه توسعه حریم نمی دهد چرا که در این صورت طوس از ثبت جهانی باز خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از تاریخ سلجوقی زیر روستاهای طوس واقع است و یک سری از روستاها باید جابه جا شوند، اما به طور کلی اصلاح وضعیت طوس دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شوراى شهر مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن