اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

۷۰۰ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در ٣۵٠ نقطه شهری جانمایی شد

کد خبر : 57895

 معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال ٧٠٠ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣۵٠ نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد، جواد کیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در عصر ارتباطات، رسانه‌ها مهم‌ترین عامل انتشار اخبار بوده و اهالی رسانه خالص‌ترین، مظلوم‌ترین و گمنام‌ترین قشر هستند که برای انتشار یک خبر به دل خطر می‌زنند تا مردم شهر و کشور را از مسائل شهری و کشوری آگاه کنند، اظهار کرد: برگزاری این نشست خبری یک گردهمایی راهبردی است و از خبرنگاران تقاضا دارم به این نشست‌ها نگاه جدی‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان خادمان مردم در مدیریت شهری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، اظهار کرد: سیاست ما برای خدمت‌رسانی به شهر و کشور برنامه‌ریزی شده است که در این راستا نقش رسانه برای انتشار و انتقال پیام‌های امیدوارکننده و افزایش سطح آگاهی شهروندان بسیار مهم است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: بدون حضور اصحاب رسانه راه به جایی نخواهیم برد و اگر این تعاملات و ارتباطات دو سویه نباشد و فقط تقاضامحور باشد قطعا موضوعات به سرانجام نمی‌رسد. ما بدون حضور شما در عرصه رسانه راه به جایی نخواهیم برد و اگر این تعاملات و ارتباطات دوسویه نباشد حق مطلب ادا نخواهد شد. امیدواریم با همکاری و قلم شما در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی شهر مشهد تلاش کنیم.

کیانی ادامه داد: امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان هنر‌های شهری مشهد در حال برگزاری است. فرایند اجرایی آن در تابستان با انتشار فراخوان آغاز شد که در بخش‌های گلستان، المان‌ها، تزئینات شهری، دیوارنگاری و جشنواره نوری و هنر‌های مردمی برگزار شد.

وی افزود: در بخش گلستان و المان‌های موقت، تزیینات شهری و دیوارنگاری در مجموع بیش از دو هزار اثر داوری شد و ٧٠٠ هنرمند مشارکت داشتند که بیش از نیمی از آن‌ها بانوان بودند.

کیانی در ادامه گفت: امسال ٧٠٠ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣۵٠ نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد. همچنین ٢٠ المان دائم با عنوان خانواده، مقاومت، ایثار و شهادت و فرهنگ مهم رضوی جانمایی شده و ۶ هزار دیوارنگاری در دو بخش فاخر و نیمه فاخر اجرا شده است. بخش جشنواره نور امسال در ۶ هکتار در مجموعه قدیمی کوهسنگی در حال انجام است و درمراحل پایانی است و به زودی افتتاح خواهد شد.

تجهیز ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطراری برای ایام نوروز

وی در ادامه با اشاره به حوزه گردشگری و زیارت شهرداری مشهد تاکید کرد: ۴٢ مرکز اسکان موقت و اضطراری برای ایام نوروز با ظرفیت ۴۵ هزار نفر شب تجهیز و آماده شده است، استقرار ١٨ پایگاه در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی از دیگر اقدامات است. همچنین می‌توان به راه‌اندازی ۴ ایستگاه راهنمای زائر در اطراف حرم و مبادی ورودی شهر اشاره کرد.

کیانی گفت: موضوع پرده‌خوانی در ۵٠٠ نقطه شهر با موضوع حضرت رضا (ع) و شاهنامه برگزار خواهد شد.  ۴٠ ایستگاه افطار در ایستگاه‌های منتخب قطار شهری فعال هستند و سعی داریم کل ایستگاه‌ها فعال شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: در حوزه ورزش و سلامت سومین دوره جام برکت و کرامت جام رمضان در ١٩ رشته ورزشی با سه رویکرد بانوان، آقایان، جانبازان و معلولان در حال برگزاری است و این اتفاقی بزرگ و شایسته است.

مشارکت حدود ۷۰۰ هنرمند در بخش تزیینات شهری مشهد

در ادامه این نشست یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: امیدوارم شانزدهمین دوره استقبال از بهار را با نگاهی معنوی رقم بزنیم. این جشنواره با فراخوانی در مرداد ماه در بخش‌های گلستان، المان‌های موقت، تزیینات شهری، دیوارنگاری، جشنواره نور و هنر‌های مردمی برگزار شد.

وی افزود: در بخش گلستان، المان‌های موقت، تزیینات شهری و دیوارنگاری دو هزار اثر به دست ما رسید و داوری شد. حدود ۷۰۰ هنرمند در این فراخوان شرکت کردند که بیش از ۶۵ درصد آنان مشهدی بودند. گفتنی است این جشنواره هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود. جشنواره هنر‌های شهری مشهد در بین هنرمندان کشور به عنوان فضای متفاوت در کشور شناخته شده است. هر سال هنرمندان منتظر این فراخوان هستند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به بخش دیوارنگاری گفت: بیش از ۶ هزار مترمربع نقاشی دیواری سطح یک و دو اجرا خواهد شد و بیش از ٩٠ اثر از سال‌های گذشته مرمت شده و در حال جانمایی است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به جشنواره نور ادامه داد: جشنواره نور امسال در فضایی متفاوت در بیش از ۶ هکتار با حالت رویدادی و خانواده‌محور برگزار می‌شود. فراخوان بخش مردمی برای اولین بار در دو قالب سرود و نمایش، داده شده است و بیش از ۱۰۰ اثر برای داوری ارسال شده و در حال داوری است.

وی افزود: همچنین می‌توان به دیگر فعالیت‌ها از جمله فضاآرایی شهری، دیدار با خانواده شهدا هنگام سال تحویل و اکران بیلبورد‌های شهری با پیام‌های معنوی و با نگاه به بهار طبیعت، برگزاری نمایشگاه قرآن محلات در چهار نقطه شهر، برنامه نسیم‌وحی در ۱۳ منطقه و برنامه شب‌های احیا در بوستان‌های منتخب شهری اشاره کرد.

اجرای پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

همچنین مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این نشست خبری با اشاره به این موضوع که در ۴۰ ایستگاه پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطار شهری پویش افطاری ساده به مدت نیم ساعت برپا خواهد شد، اظهار کرد: سعی داریم این اتفاق را در تمام ایستگاه‌های قطار شهری و اتوبوسرانی فعال کنیم.

وی افزود: در ۱۷۰ محله بازدید از خانواده ایثارگران برای ایام عید نوروز را پیش‌بینی کرده‌ایم و هر شورای اجتماعی محلات وظیفه دارد با یک خانواده شهید و ایثارگر برای همدلی اجتماعی و تقویت هویت اجتماعی دیدار کند.

وی تاکید کرد: از ولادت امام حسن(ع) تا ولادت امام رضا(ع) پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا خواهد شد. همچنین ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر با ۱۵ گشت خودرویی و چند گشت به صورت پیاده در این ایام خواهیم داشت. امیدواریم مجموعه فعالان‌ در حوزه اجتماعی منشأ خیر و برکت باشد.

برگزاری سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان در مشهد

همچنین حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، در ادامه این نشست اظهار کرد: امسال سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان در حال برگزاری است و حضور اقشار و تیم‌های مختلف ما را شگفت‌زده کرد.

وی ادامه داد: مسابقات در سه حوزه بانوان، آقایان و معلولان و جانبازان در حال برگزاری است و با توجه به استقبال خوبی که در رشته ساحلی شده امسال برای اولین بار این رشته را به جام رمضان اضافه کردیم.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال در رشته فوتسال آقایان حضور چشمگیری داشتیم، گفت: ابتدا ٨ سالن در نظر گرفته بودیم که در ٧٢ ساعت ظرفیت تمام سالن‌ها تکمیل شد لذا به دلیل استقبال بی‌نظیری که شد، سالن شهرداری و رسالت را اضافه کردیم.

منبع: شهرآرانیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن