شهری

توضیحات سخنگوی شورای شهر مشهد درباره احتمال استیضاح شهردار

کد خبر : 49746

سخنگوی شورای شهر مشهد با اشاره به قانع نشدن اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار گفت: اینگونه نیست که حتما شهردار استیضاح یا عزل شوند. شاید در زمینه سوال‌هایی که قانع نشدیم موضوعات قانونی وجود داشته باشد که شهردار آن‌ها را حل کند. اگر این اتفاق بیفتد کسی مشکلی ندارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در حاشیه پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ نفر از اعضای شورای شهر ۲۰ سوال از شهردار پرسیدند، شهردار هم باید در بازه زمانی ۱۰ روزه پاسخ می‌دادند، بعد از پاسخگویی اعضا قانع می‌شوند یا نمی‌شوند، اگر قانع شدند استیضاح نداریم و پروسه طرح سوال به پایان می‌رسد، اما اگر حتی یک عضو قانع نشود، به استیضاح می‌رود که برای استیضاح باید یک‌سوم، یعنی ۵ نفر از اعضا امضا کنند و به هیئت‌رئیسه تحویل دهند.

وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد رای اعضا در این بازه زمانی تغییر کند، گفت: خیلی چیزها امکان دارد، تغییر کند.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه زمان تحویل نامه استیضاح پیش‌بینی نشده است، عنوان کرد: این موضوع بازه زمانی ندارد و بستگی به اعضا دارد. اگر قرار باشد با سرعت انجام شود، باید هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی شورای شهر مشهد در خصوص تذکر برای حذف پاسخ‌های شهردار از نمایشگر گفت: پاسخ‌های شهردار روی صفحه نمایشگر بارگزاری شده بود که بعد از خروج شهردار یکباره حذف شد، این ذهنیت ایجاد می‌کند، بنابراین تذکر دادیم که توضیح دادند به دلیل مسائل فناوری بوده است.

وی بیان کرد: شهردار کار درستی کرد که بعد از پاسخ دادن خارج شد، زیرا ما قصد رای‌گیری داشتیم که نباید حضور داشته باشند. ما به سمتی می‌رویم که درون مدیریت شهری اصلاح و تغییرات در زمینه پروژه‌ها و خواسته‌های قانونی اعضا شکل گیرد. اینگونه نیست که حتما شهردار استیضاح یا عزل شوند، شاید در زمینه سوال‌هایی که قانع نشدیم موضوعات قانونی وجود داشته باشد که شهردار آن‌ها را حل کند، اگر این اتفاق بیفتد کسی مشکلی ندارد.

حاجی‌بگلو در پاسخ به این سوال که آیا موافقت چهار نفر با شهردار، کار را برای همراهی شورا و شهردار سخت نمی‌کند؟، تصریح کرد: چهار نفر یا ۱۰ نفر مهم نیست، اصل، پنج امضا است، اما در مجموع این هشت مخالف و دو ممتنع پیام روشنی داشت که شهردار نسبت به موضوعات و طرح سوالات اعضا تغییراتی درون مدیریت شهری ایجاد کند و اصلاح شود.

سخنگوی شورای شهر مشهد در خصوص ۶۰ سفر رایگان برای خبرنگاران گفت: ما هرچه برای رسانه کار انجام دهیم، باز هم کم است؛ زیرا رسانه می‌تواند معضلات و مشکلات را رسیدگی و پیگیری کند. مصوبه شورا به کمیته انطباق ارسال شده و کمیته آن را تایید کرده، به شهرداری نیز ابلاغ شده و منتظر اجرا هستیم، شهرداری موظف است مصوبه شورا را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، شهردار مشهد امروز برای پاسخ به ۲۰ سوال اعضا در شورا حضور یافته بود که در انتها پس از ارائه پاسخ‌های شهردار رای‌گیری انجام شد. از بین ۱۴ آرا، اعضای شورا با ۸ رای مخالف، ۴ رای موافق و ۲ رای ممتنع از پاسخ شهردار قانع نشدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن