اجتماعیستون اصلی

۳۵ فقره کلاهبرداری با چک پول های جعلی

کد خبر : 12509

عاملان کلاهبرداری سریالی با چک پول های جعلی از ۳۵ شهروند در مشهد، توسط پلیس آگاهی در استان گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش صبح مشهد، سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با چک پول های جعلی موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی افزود: در بررسی اظهارات مال باخته مشخص شد که این فرد کالایی را در سایت دیوار به فروش گذاشته و پس از مدتی فردی با وی تماس گرفته و طی قراری در شهر مشهد خواهان خرید کالا شده است. فرد خریدار با همسر و فرزند خردسالش به محل قرار آمده و ضمن تحویل گرفتن کالا، چک پول ارائه کرده است که پس از رفتن آن ها، فروشنده متوجه جعلی بودن چک ها می شود.

سردار کریمی تصریح کرد: کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، با همکاری تیمی از اداره اطلاعات جنایی، تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کردند که با گذشت مدت زمانی از وقوع  ماجرا،  رفته رفته به تعداد شکات افزوده شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: در ادامه تحقیقات با راهنمایی های مال باختگان، چهره فرضی متهمان را ترسیم کردیم و تصاویر آن ها در اختیار واحدهای گشتی و پایگاه های پلیس آگاهی قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از مدتی کار گسترده پلیسی، کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و بهره گیری از پلیس های افتخاری، متهمان را در استان گلستان شناسایی و با نیابت قضایی آن ها را در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه شان تعدادی چک پول و اسناد و مدارک جعلی کشف کنند. سردار کریمی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی و مواجهه با تعدادی از مال باختگان، به ۳۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده، با قرار صادر شده روانه زندان شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن