ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

خبرگزاری رضوی چند زبانه می شود/ ارسال بیش از ۹۲۰ هزار اثر به پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

کد خبر : 12484

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر خبرگزاری رضوی روزانه بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده دارد و در نظر داریم تا پایان سال زبان های عربی و انگلیسی این خبرگزاری نیز راه‌اندازی شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، اکبر شیخ در گردهمایی معاونان اداری و مالی ذی‌حسابان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاهد شور و نشاط بیشتری نسبت به جشنواره‌های قبل بودیم و امسال با حضور و همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور جشنواره شانزدهم منسجم‌تر و قوی‌تر از سالهای گذشته برگزارمی شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: بیش از ۹۲۰ هزار اثر به جشنواره پانزدهم رسید که با رشد ۸۷ درصدی همراه بوده است.
وی رشد ۸۲ درصدی توسعه کمی فعالیت‌ها، افزایش ۵ برابری مشارکت جدی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها و…را حاکی از افزایش فعالیت‌ها در این دوره از جشنواره دانست و افزود: این افزایش فعالیت‌ها در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نشانه حضور گسترده‌تر مسئولان ارشاد در برنامه‌های استان، استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه، مسئولان فرهنگی و دانشگاهی در این برنامه ها نسبت به گذشته است.
دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با اشاره به مردمی‌تر شدن جشنواره پانزدهم نسبت به جشنواره‌های قبل گفت: قطعاً تا رسیدن به هدف اصلی و نقطه مطلوب فاصله‌داریم و در حال حاضر از تمام پتانسیل‌های موجود، اقوام و اقلیت‌های مذهبی مختلف در کشور برای برگزاری این جشنواره بهره می‌گیریم.
شیخ اظهار کرد: امام رضا (ع) متعلق به عالم بشریت و همه مخلوقات است و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به دنبال فعالیت با نگاه به همه سلایق و با حفظ همه شرایط است.
وی با اشاره به راه‌اندازی موسسه احیای امر ولایت در حوزه انتشارات؛ گفت: با احیای موسسه احیای امر ولایت به شاخصه‌های خوبی دست یافتیم و تاکنون در استان خراسان رضوی ۶۴ عنوان کتاب تولید و به دست ما رسیده است.
وی انتقال خبرگزاری رضوی به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در چند ماه گذشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خبرگزاری رضوی روزانه بالغ بر ۱۰ هزار بازدید کننده دارد و در نظر داریم تا پایان سال زبان های عربی و انگلیسی نیز در این خبرگزاری راه‌اندازی شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان کرد: در سه‌ماهه پیش رو دفاتر این خبرگزاری در استان های مازندران، گلستان، کردستان، گیلان، خوزستان، اردبیل و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود و شمار دفاتر خبرگزاری رضوی تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۱۳ دفترخواهد رسید.
این مقام فرهنگی کشور اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در جهت معرفت افزایی که هدف اصلی تأسیس این خبرگزاری و بنیاد است حرکت می کند.
وی تاسیس اندیشکده رضوی را یکی از کارهای مهم بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ برنامه هم‌اندیشی در سال در این اندیشکده برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه حدود یک ماه است که از راه‌اندازی این اندیشکده گذشته تاکنون ۵۳ نشست در آن برگزارشده و تا پایان سال این رقم به ۲۵۰ برنامه خواهد رسید.
شیخ تصریح کرد: در اندیشکده رضوی از همه ظرفیت‌های مشهد مقدس، نخبگان، محققان، پژوهشگران، ادیبان، نویسندگان، دانشگاهیان، روحانیت معظم و… بهره کافی و لازم را خواهیم کرد تا با رویکرد جدید جشنواره شانزدهم را شروع کنیم.
وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تلاش می‌کند که فعالیت هایش از مشارکت مالی به مشارکت مردمی و جمعی با کمک خیرین سوق داده شود و از ستادهای استانی و پتانسیل‌های خوب استان در حوزه استانداران، سازمان برنامه‌وبودجه و خیرین هر استانی برای همان استان بهره‌ می گیرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) بیان کرد: اگر ما ستادهای استانی خود را فعال کنیم چه‌بسا جشنواره امام رضا (ع) که یکی از بهترین جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بسیاری از جشنواره‌های دیگر را در زیر سایه نام مبارک این امام پوشش دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن