اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پیگیری دریافت سهم مشهد از فاینانس خرید اتوبوس

کد خبر : 12383

شهردار مشهد در سومین گزارش خود به مردم با اشاره به ملاقات های اخیرش در حوزه های سرمایه گذاری، تامین منابع مالی و حمایت از قشرهای کم درآمدشهر، از پیگیری سهم مشهد از فاینانس خرید اتوبوس خبرداد.

گزارش را به قلم  تقی زاده خامسی شهردار مشهد می‌خوانید.
دید و بازدید ها همچنان ادامه دارد، تلاش می‌کنم ضمن انجام این سنت حسنه با مدیران درسطح ملی که محبت کردند و از راه دور آمده اند، توافقاتی هم انجام دهیم .
با دوست دیرین جناب فتاح وزیر پیشین نیرو و رئیس محترم کمیته امداد کشور در مورد احداث واحدهای مسکونی و هتل برای قشرهای کم درآمد و نصب دستگاه های تولید برق از انرژی خورشید، با فرماندهان عزیز ارتش برای انتقال پادگان ها به خارج از شهر، با مدیر عامل محترم بانک ملی ایران برای تامین مالی خط ٣ قطار شهری ، با جناب ثابت سرمایه گذار مشهدی که آثارشان مثل هتل داریوش و پارک دلفین ها را کم وبیش در جزیره زیبای کیش دیده اید برای احیای آرامگاه حکیم بزرگ توس ، فردوسی بزرگ  و چند پروژه قابل توجه دیگر و کلا گپ و گفت درباره کارهایی که می تواند برای شهر کارگشا باشد، زیاد داشتیم.
در این رفت و آمدها خیلی ها که از اوضاع مطلع اند، اعتراض می کنند که چرا در مورد آن چه گذشت در شهرداری صحبتی نمی کنی داستانی برایشان می گویم که بازگو کردن آن برای شما هم خالی از لطف نیست :
” فردی چندین سال شاگرد نقاش بزرگی بود و تمامی فنون و هنر نقاشی را آموخت.استاد به او گفت که دیگر استاد شده ای و من چیز دیگری ندارم که به تو بیاموزم.
شاگرد فکری به سرش زد و یک نقاشی فوق العاده کشید، آن را در میدان شهر قرار داد مقداری رنگ و قلم در کنار آن گذاشت و از رهگذران خواست ، اگر هرجایی ایرادی می بینند یک علامت ضربدر بزنند و غروب که برگشت دید تمامی تابلو ضربدر شده است؛ افسرده، به استاد خود مراجعه کرد .
استاد گفت : آیا می توانی عین  همان نقاشی را دوباره بکشی؟ شاگرد نیز چنان کرد و استاد آن نقاشی را در همان میدان شهر قرار داد ، رنگ و قلم را کنارش گذاشت  ولی متن کنار تابلو را تغییر داد:
“اگر جایی از نقاشی ایراد دارد با این رنگ و قلم اصلاح بفرمایید”.
غروب  که برگشتند دیدند تابلو دست نخورده مانده است؛ استاد به شاگرد گفت: “همه انسان ها قدرت انتقاد و خراب کردن را دارند ولی شهامت اصلاح ، کار هرکسی نیست”.
لذا تلاش می کنم از گذشته عبرت بگیرم و اصلاحگر باشم  و برداشتم از “اصلاحات ” همین است . یکی از اموری که اصلاح آن در اولویت است، “حمل ونقل” مشهد مقدس است که باید با بهره‌گیری از تجارب جهانی و استفاده از فناوری های نو انجام شود.
طی ٢٠ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی در شهرما ۶-۵ برابر شده و توسعه معابر و حمل ونقل عمومی افزایش چندانی نداشته است.
هرچند که توسعه راه ها و معابر به تنهایی کارساز نیست و همراه آن باید فرهنگ استفاده از خودرو ترویج شود، از فضای مجازی برای تاکسی و خرید آنلاین بهره گرفته شود اما جایگزین کردن حمل ونقل عمومی به جای خودروی شخصی الزامی است وگرنه صرف تشویق مردم به استفاده از حمل ونقل عمومی آب در هاون کوبیدن است!
امروز هم این ”نوشتک” را در هواپیما نوشتم با این تفاوت که این بار طیاره  خیلی نونوار است، خدا پدر مسبب ورود این ها را به مملکت رحمت کند!
فردا اول صبح هم جلسه ای برای فاینانس خرید اتوبوس جدید در وزارت کشور است، سهمیه ها غالبا خوراک  شهر تهران می شود، دعا کنید بتوانم در یک نبرد نابرابر  سهم مشهد را برای امسال بگیرم .
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن