شهری

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هشدار داد:

افزایش چشمگیر اُمیکرون در مشهد

کد خبر : 44053

امیکرون در کشور تخته گاز در حال افزایش است و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم نیز مزید بر علت شده تا سرعت رشد این سویه جدید افزایش بیشتری داشته باشد. وضعیت شیوع امیکرون در مشهد نگران کننده است و آن طور که سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده، «امیکرون در مشهد افزایش چشمگیری داشته است.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد هاشمی با بیان این که هشدار بسیار جدی است، گفت: تعداد مبتلایان به امیکرون در برخی شهرها مانند مشهد افزایش چشمگیری داشته است. وی تاکید کرد: آمار مبتلایان به امیکرون به ۱۱۶۲ مورد رسیده و تعداد مبتلایان در مشهد با ۲۴۹ مورد، افزایش چشمگیری داشته است. متاسفانه در هر یک از شهر‌های تبریز، یزد و شهرکرد شاهد یک فوتی به دلیل امیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز وجود دارد.

ضرورت آماده باش مقابل امیکرون
همچنین استاندار خراسان رضوی از ضرورت آماده باش مقابل امیکرون گفت و تاکید کرد: آمادگی‌های درمانی نباید فراموش شود و در صورت رویارویی با پیک احتمالی باید همه مسئولان آمادگی داشته باشند. به گزارش روابط عمومی استانداری، نظری اظهار کرد: با وجود سرعت عمل امیکرون، در خراسان رضوی از شرایط خوبی برخوردار هستیم. وی با تاکید بر این که کنترل اصناف و ادارات باید تداوم داشته باشد، افزود: حتما باید از رعایت پروتکل ‌های بهداشتی ابلاغی در اصناف و ادارات، اطمینان حاصل شود. وی با بیان این که کنترل حمل و نقل عمومی از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است، افزود: در صورت وجود اشکالات احتمالی در ورودی‌های استان اعم از زمینی و هوایی، باید این موارد برطرف شود. نظری با تاکید بر ضرورت کنترل اقامتگاه‌های استان و رعایت بهداشت عمومی و فردی، خاطرنشان کرد: فرمانداران استان به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها این موضوعات را مد نظر قرار دهند. استاندار به تصمیمات و تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت و گفت: با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا، بخش‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه در استان به طور کلی باید حضوری تشکیل شود.

دوز سوم را تزریق کنید
در شرایط شیوع شدید کرونا همچنان تاکید اصلی بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کروناست. معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: واکسیناسیون نوبت سوم مکمل واکسیناسیون دو نوبت قبلی و برای همه مردم ضروری است که نوبت سوم واکسن کرونای خود را تزریق کنند. دکتر جعفری نژاد در گفت و گو با وبدا اظهار کرد: با تزریق نوبت سوم میزان ایمنی در برابر این ویروس در اکثر موارد به بالاتر از ۹۰ درصد خواهد رسید. وی ضمن تاکید بر نقش موثر و اهمیت مشارکت مردم در کنترل کرونا در کشور افزود: هم اکنون مهم ترین عامل موثر در کنترل کرونا علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف است. وی افزود: یکی از مهم ترین سلاح های بشر برای مقابله با این ویروس واکسیناسیون سراسری است. تجربه دنیا و کشور ما نشان داده است هر قدر پوشش واکسیناسیون بالاتر باشد سرایت بیماری می تواند کمتر باشد و مرگ و میر بیماری کاهش یابد.

اجرای روند بیماریابی افراد مبتلا به امیکرون در استان
همچنین به گزارش وبدا، مسئول کمیته رسانه و اطلاع ‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روند بیماریابی افراد مبتلا به امیکرون به صورت فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست و علاوه بر موارد شناسایی شده، اطرافیان بیمار نیز بررسی می شوند و از آن ها تست گرفته می شود. پهلوان کاشی در گفت و گو با وبدا افزود: با توجه به قدرت سرایت پذیری بالای ویروس امیکرون، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی سطوح اعم ازمراکز خدمات جامع سلامت منتخب، درمانگاه ها و بیمارستان ها در حالت آماده باش برای خدمات رسانی به بیماران و مراجعان است.

وی با بیان این که بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، ۲۴۹ مورد ابتلا به امیکرون در استان شناسایی شده اند، اظهارکرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از انتقال امیکرون، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و استفاده از ماسک است. وی با بیان این که هم اکنون ۳۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰ نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند، افزود: نکته قابل توجه این که از نظر تعداد بیماران بستری در شرایط مناسبی قرار داریم و هم اکنون بهترین شرایط و زمان برای تکمیل واکسیناسیون محسوب می شود.

پهلوان با اشاره به پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه گفت: ۹۴ درصد از گروه های هدف دوز اول واکسن، ۸۱ درصد از این گروه دوز دوم و ۱۷ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که تاکنون فوتی ناشی از امیکرون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است، تصریح کرد: در صورت همکاری موثر مردم و تکمیل سه دوز واکسن، انتظار می رود که وارد پیک های ناشی از کرونا نشویم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن