دانش و فناوری

سلامت دانش آموزان در گرو پرداخت بدهی ۱۲ میلیاردی!

کد خبر : 14171

«به احتمال زیاد شیر رایگان امسال در مدارس توزیع نمی شود»؛

به گزارش صبح مشهد، این خبر را «خدا بنده»، معاون پشتیبانی ومدیر توسعه آموزش وپرورش خراسان رضوی، در حالی اعلام کرده است که ۱۸مهر ماه امسال، حسین عیدی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی این اداره کل در گزارشی که با تیتر “توزیع شیر مدارس منتظر دستور العمل وزارتی ” در خراسان رضوی به چاپ رسید،  گفته بود: با توجه به این که اعتبار شیر مورد نیاز برای استان ها به صورت سالانه مشخص می شود و دستور العمل آن در اختیار استان ها قرار می گیرد، ما نیز منتظر دستورالعمل مالی – اعتباری وزارت آموزش و پرورش هستیم تا پس از آن برای تهیه شیر قرارداد بسته شود. وی افزوده بود: بر اساس رویه چند سال گذشته، توزیع شیر رایگان در مدارس آبان ماه محقق می شود و آموزش و پرورش استان نیز برای اجرای طرح، آمادگی لازم را دارد.
۱۲۰ میلیارد ریال بدهی
اما معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز گذشته گفت: به علت بدهی به کارخانه های لبنیات استان، احتمال اجرا نشدن طرح توزیع شیر رایگان در مدارس طی سال تحصیلی جاری وجود دارد. به گزارش ایرنا «قاسمعلی خدابنده» افزود: این اداره کل بابت توزیع شیر رایگان در مدارس استان طی سال های گذشته به کارخانه های لبنیات ۱۲۰ میلیارد ریال بدهی دارد که هنوز موفق به تسویه آن نشده است. وی اظهار کرد: با توجه به وجود این گونه بدهی در دیگر استان های کشور، تاکنون دستورالعملی برای اجرای طرح توزیع شیر رایگان در سال تحصیلی جاری نیامده است.
هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای توزیع اوراق قرضه به جای بدهی
وی گفت: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شده است بدهی به کارخانه های لبنیات استان از طریق توزیع اوراق قرضه تسویه شود. خدابنده افزود: با توجه به این شرایط اجرای طرح توزیع شیر در مدارس استان امسال به احتمال زیاد منتفی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن