استانیاسلاید شواقتصادی

پیگیری راه اندازی پرواز مستقیم مشهد به آلماتی

کد خبر : 12286

استاندار خراسان رضوی با شهردار آلماتی در قزاقستان دیدار کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور و فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: این کلانشهر مذهبی جهان دارای مزیت های فراوانی در حوزه های فرهنگی، پزشکی، اقتصادی، صنعتی، فناوری و سرمایه گذاری است.
وی افزود: خراسان رضوی نیز به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود که سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون گردشگر است که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.
استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی، ۴۰۰ هزار دانشجو  را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد .
رشیدیان قرار گرفتن استان در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت،  دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه، وجود دو منطقه ی ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در استان دانست.
وی ادامه داد: این مزیت زمینه را برای حضور کالاها و خدمات کشور قزاقستان در بازارهای هدف کشورهای همسایه ی خراسان رضوی فراهم کرده است.
رشیدیان با تاکید بر توسعه ی همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با آلماتی، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.
وی با تشریح فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در استان و مشهد خواستار تبادل هیات های تجاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی شد.
تسهیل در صدور ویزا و تردد اتباع دو طرف، برقراری پرواز مستقیم مشهد _ آلماتی، تشکیل کمیته مشترک برای ارزیابی ظرفیت های دو طرف، همکاری های دانشگاهی در زمینه فناوری های نوین، پیگیری تخصیص تعرفه ترجیحی برای صدور کالا و تسهیل در تبادل پول از طریق بانک از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.
باورجان بایبیک شهردار آلماتی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات خراسانی در آلماتی گفت: مشهد مقدس کعبه دوم مسلمانان است و مردم این شهر تمایل زیادی برای دیدار و زیارت مشهد دارند.
وی ضمن تبیین ظرفیت های آلماتی، افزود: همجواری با کشور چین و بازار ۱٫۵ میلیارد نفری آن زمینه ی خوبی برای صادرات مجدد محصولات خراسان رضوی به چین است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن