استانیزندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

میزان فطریه و کفاره اعلام شد؛ توضیحات مسئول ستاد استهلال درباره استهلال هلال ماه، فطریه و کفاره روزه

کد خبر : 16540

در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، مسئول ستاد استهلال استان درباره استقرار گروه‌های استهلال ماه شوال و همچنین میزان فطریه و کفاره، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم معادی» در این باره گفت: بر اساس محاسبات نجومی، پیش بینی ما این است که هلال ماه شوال، روز پنج شنبه ۲۴ خردادماه رؤیت می‌شود و روز جمعه عید سعید فطر خواهد بود، به همین دلیل ۱۸ گروه استهلال در استان فعال خواهند بود تا روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه هلال ماه شوال را رصد کنند. وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های نجومی، غروب خورشید روز پنج شنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۹:۵۱ است و تا ساعت ۲۰:۲۷ امکان رؤیت هلال ماه شوال وجود دارد و در استان، گروه‌های استهلال در مشهد و شهرستان‌های نیشابور، طرقبه، خواف، قوچان، تربت حیدریه، گلبهار، گناباد، بردسکن، بجستان، کوهسرخ، باخرز، درگز و تایباد مستقر می‌شوند تا هلال ماه شوال را رؤیت کنند.

اقامه نماز عید فطر به امامت آیت ا… علم الهدی
مسئول ستاد استهلال استان همچنین درباره اقامه نماز عید سعید فطر در استان گفت: نماز عید سعید فطر، همزمان با روز عید در سراسر استان اقامه می‌شود. در مشهد نیز نماز عید به امامت آیت ا… علم الهدی اقامه خواهد شد. این مراسم از ساعت ۶ صبح روز عید آغاز می‌شود و اقامه نماز ساعت ۶:۴۵ خواهد بود. حجت الاسلام والمسلمین معادی در ادامه افزود: در صورتی که روز جمعه مقارن با عید سعید فطر باشد، با توجه به اقامه نماز عید، نماز جمعه برگزار نمی‌شود. رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان همچنین میزان فطریه و کفاره در استان را نیز اعلام کرد و گفت: میزان فطریه برای کسانی که غذای غالب آنان نان است، به ازای هر نفر شش هزار تومان معین شده است و در صورتی که غذای غالب فردی برنج باشد، فطریه بر اساس مبلغ سه کیلوگرم برنج مصرفی او تعیین می‌شود. وی افزود: میزان کفاره غیرعمد برای افرادی که به دلیل عذر شرعی نتوانسته‌اند روزه بگیرند، به ازای هر روز دو هزار تومان است و میزان کفاره عمدی نیز روزانه ۱۲۰ هزار تومان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن