شهری

از ابتدای سال جاری تاکنون:

اجرای ممیزی مراتع شهر ستان مشهد در بیش از ۳۱۵ هکتار

کد خبر : 57584

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ازابتدای اجرای طرح ممیزی اراضی مرتعی،تاکنون بیش از ۳۱۸۶۲۴ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان مشهد ممیزی صورت پذیرفته است .

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مشهد با اعلام این خبر گفت ممیزی مراتع که با هدف حفظ پوشش گیاهی بهره برداری اصولی از ظرفیت مرتع کنترل و مدیریت چرای دام انجام می گیرد بسیار حائز اهمیت است.

حسن محمدزاده افزود این میزان مرتع ممیزی شده درغالب ۱۳۸ سامانه عرفی شکل گرفته و تا کنون ۳۳ سامانه آن دارای طرحهای مرتع داری می باشد که دارای ۴۹۰۷ نفر مرتعدار است.

محمدزاده با تاکید برتداوم طرحهای مرتعداری در کلیه سامانه های عرفی یادآور شد برای این سامانه ها ظرفیتی بالغ بر ۲۵۴ هزار راس دام مجاز تعریف گردیده ،وی اظهار امیدواری نمود ۳۴ سامانه جدید نیزدر سطح بیش از ۸۶ هزار هکتار که مورد بازدید قرار گرفته و مسیر قانونی مرتعداری برای آنان در شرف انجام می باشد ممیزی گردد.

محمد زاده خاطر نشان کرد با عنایت به اینکه معیشت و اقتصاد خانواده اکثر روستانشینان مستقیماً به دام و مرتع وابسته می باشد ضرورت ساماندهی مراتع از طریق تهیه طرحهای مرتعداری و شناسایی دامداران ذی حق لازم و ضروری می باشد.

محمدزاده نوید احیاء و اصلاح بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی مرتعی را در غالب طرح های مشارکتی با نمایندگان طرح های مرتعداری و با همکاری بسیج داد و افزود مجریان طرح های مرتعداری میتوانند با عقد تفاهم نامه اجرایی –حفاظتی با اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مشهد بصورت مشارکتی اقدام به احیاءو اصلاح و حفاظت از مراتع این شهرستان نمایند.

وی در پایان از خانواده های مرتعداران متوفی خواست تا در اسرع وقت با مراجعه به منابع طبیعی شهرستان نسبت به تعیین تکلیف پروانه متوفی اقدام نمایند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مشهد یاد آور شد مرتعدارانی که تا کنون نسبت به تمدید پروانه اقدام ننموده اند میبایست تا پایان سال جاری اقدام به تمدید نمایند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن