یادداشت روز

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه مطرح کرد:

اعتراض در چارچوب قانون اساسی، اغتشاش نیست!

کد خبر : 49957

اکثریت دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان وطن، اگرچه به نحوه اداره کشور انتقاد و اعتراض دارند، لیکن اغتشاشگر و مهره رسانه‌های خارجی نیستند.

دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه  گفت: ضمن اینکه خوشحالم که هر دو جناح چپ قدیم و راست قدیم، ، نسبت به نظرات من اعتراض دارند، افزود، در جریانات اخیر عده‌ای دانشجو و دانش‌آموز که به فرموده قهرمان و افتخار ایران شهید سلیمانی فرزندان و نوه‌های من و شما هستند و سن و سال و تجربه کمی دارند اما به خواسته‌ها و توانمندی‌های خود برای رسیدن به آن چه تصور می کنند آشنایی ندارند، سیاست و نوع اعتراض را از رسانه‌های خارجی و فضای مجازی آموزش دیده اند به خیابان آمده و فریاد اعتراض سر دادند تا ناراحتی‌های درونی خود را تخلیه کنند.

محمدحسین روشنک در بخش سوم گفتگوی اختصاصی با صبح مشهد که ۲۲ آبان ماه ضبط شد، تصریح کرد: متأسفانه در سه سال کرونا فضای مجازی و رسانه‌های خارجی خواسته‌ها و اهداف خود را به جوانان ما دیکته کردند و احساسات آن‌ها را در اختیار گرفتند به ویژه که مشارکت ندادن به جماعت جوانان در امور سیاسی و مدیریتی بخصوص انتخاباتی آنان را درگیر خود نموده است.

نقش اصلاح طلبان در حوادث اخیر

وی در پاسخ به این سؤال که نقش اصلاح طلبان در حوادث اخیر چگونه بوده است، پاسخ داد: اتفاقاً من هم سؤال جدی در این مورد دارم که اصلاح طلب‌ها در جریانات اخیر کجا بودند؟ آیا در بین جمعیت معترض بودند؟ یا جواب دهند چرا مشخص نمی‌کنند که کجای این حرکت‌ها قرار دارند؟ متأسفانه شاهد بوده‌ایم که بعضی از اصلاح طلبان سرشناس در جهت تحریک و به خطر انداختن جوانان حرکت کرده و می‌کنند، آیا واقعاً خود نمی‌دانند اولا نظام ۴۳ ساله با اینگونه حرکت ها خم به ابرو نمیاره ضمن اینکه یک کشتی است که همه داخل آن قرار داریم مگر نه اینکه در سال‌های ۶۷ و ۶۸ که منافقین مردم ایران را می کشتند دولت اصلاحات کشور را اداره می‌کرد ؟ مگر نه اینکه یکی از اعتراضات خارجی‌ها و منافقین مربوط به همان سال‌ها است ؟ آیا افرادی که در ۴۳ سال گذشته داخل این نظام خوب یا بد نبوده اند ، که البته من می‌گویم خوبی های نظام بیشتر داشته بوده بویژه در زمان دفاع مقدس و سازندگی لذا قبول کنیم همه مسئولیت داشته‌اند .

آیا حالا می‌توانیم بگویند کی بود کی بود ما نبودیم

وی با بیان اینکه اصولگر‌ایان مردم و خدمت را دوست دارند اما بعضی از آنها مردم را در انتخابات‌ها دوست ندارند ، تصریح کرد: من شاگرد کوچک و در زمان جنگ سرباز شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و هستم، آن قهرمان ملی، در عین اینکه مرید مقام رهبری و سرباز وطن بود می‌گفت «همه این جوانان فرزندان ما هستند»، ‌ایشان می‌گفتند. چرا حرف فرزندانمان را گوش نمی‌کنیم؟ چرا به آن‌ها میدان نمی‌دهیم؟ من هم می‌گویم این چه افتخار است که بگوییم همه یکدست و از یک گروه سیاسی هستیم لذا جوان‌ها هرچه دلشان می‌خواهد بگویند.

وی افزود: البته، تعدادی اندک از جوانان در دانشگاه و جامعه تبدیل به مهره و عوامل رسانه‌های خارجی شده‌اند، ولی اکثریت دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان وطن، اگرچه به نحوه اداره کشور انتقاد و اعتراض دارند، لیکن اغتشاشگر و مهره رسانه‌های خارجی نیستند.

روشنک اضافه کرد: متأسفانه اداره‌کنندگان ایرانی رسانه‌های فارسی خارجی و جمعی در داخل کشور که با حمایت ایران و ایرانی معروف شده‌اند، بشدت در حال تحریک احساسات جوانان منتقد و معترض هستند و تلاش دارند جوانان را با شعار‌هایی که فرزندان ما نمی‌دانند با چه هدفی طراحی شده و چه حاصلی خواهد داشت به حیاط دانشگاه‌ها و خیابان‌ها بکشانند و حتی نوجوانان را به خودکشی تشویق کنند تا خوراک رسانه‌ای داشته باشند.

گردش به سوی شرق باعث به هم ریختگی غرب شده است

وی ادامه داد: در بحث دلایل تحریک عوامل خارجی، قبلاً گفته‌ام آن‌ها از چرخش ایران به سمت شرق ناراحت و نگران هستند؛ لذا می‌خواهند با تحت تأثیر قرار دادن جوانان و نوجوانان ایرانی بازی را به هم بزنند شاید بتوانند ایران را از تصمیم خود منصرف کنند، اما ایران می‌داند شرایط جهانی به گونه‌ای است که باید به شانگ‌های می‌پیوست، باید بخاطر رفتار عربستان از یمنی‌ها حمایت می‌کرد، نباید برای مرگ ملکه استعمارگر انگلیس پیام تسلیت می‌فرستاد و حال که در زمان ظریف به هر دلیل نتیجه نرسیدیم نبایست در وین، کولی بدهیم ، لیکن به نظر بنده در بحث انتقادات و اعتراضات داخلی باید با جوانان منتقد مدارا و پاسخگو باشیم.

سلبریتی های خائن دلسوز مردم نیستند!

وی تصریح کرد: البته وقتی این مسائل و انتقادات که حق مردم است به وجود می‌آید، یک عده فرصت طلب مثل علی کریمی و غیره که با حمایت ایران و ایرانی به جایگاهی رسیده و معروف شده‌اند، وارد میدان شده و متأسفانه تبدیل به عوامل رسانه‌های خارجی می‌شوند و از فرصت بدست آمده برای مطرح کردن خود سواستفاده می‌کنند.

اینگونه افراد دروغ می‌گویند که حامی و دلسوز مردم هستند که اگر دلسوز و حامی مردم می‌بودند جوانان را تحریک به اقدامات خطرناک نمی کردند و خود مخفی نمی‌ کردند

وی با طرح این سؤال که آقای کریمی و فلان هنرپیشه زن یا مرد، باید بگویند اگر تلویزیون ایرانی نبود شما کجای کار قرارداشتید؟؟ مگر نه اینکه داخل همین نظام و با پول این ملت و صدا و سیمای جمهوری اسلامی علی کریمی و فلانی شده‌اید؟

روشنک ادامه داد، سخن آخر من این است: برای پاسخگویی به خواسته‌ها و آرام کردن مردم افراد تندرویی نظیر شریعت‌مداری‌ها نمی‌تواند مؤثر باشند، صدا و سیما باید به سراغ افراد دیگری که نزد عموم مردم از سابقه خوبی برخوردار هستند برای آمدن به تلویزیون و پاسخگویی و آرام کردن مردم، بروند.

روشنک که همیشه گفته اعتدال، نیاز دیروز، امروز و فردای ایران بوده و هست و خواهد بود، می‌گوید در همه امور از جمله اعتراضات، انتقادات، مقابله با اغتشاشات داخلی، سیاست خارجی، انتخابات‌های داخلی باید به اعتدال برگردیم البته منظور بند از اعتدال حذب و گروه سیاسی نیست بلکه رفتار سیاسی اجتماعی انتخاباتی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن