اجتماعیاستانیزندگی

در بازدید اصحاب رسانه مطرح شد؛ آمادگی بیش از ۱۰۰ پایگاه آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش برای جمع‌آوری فطریه/ بازارچه نیکوکاری مرداد ماه برگزار خواهد شد

کد خبر : 16523

در روز عید فطر بیش از ۱۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره آسایشگاه معولان شهید فیاض‌بخش مشهد آماده جمع‌آوری زکات فطره مردم هستند.

به گزارش صبح مشهد ، سیده‌حشمت نبوی مسئول روابط عمومی آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش مشهد در جریان بازدید اصحاب رسانه از آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش مشهد، گفت: این موسسه با بیش از ۵۸۰ مددجوی مقیم در آسایشگاه بزرگترین مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی حرکتی کشور بوده است.

وی گفت: هزینه‌های جاری و ماهانه موسسه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن توسط نیکوکاران و خیران نیک‌اندیش تامین می‌شود و متوسط هزینه نگهداری و درمانی هر معلول در هر ماه بیش از ۱۵ میلیون ریال بوده که از میزان تنها ۶۵۰ هزار ریال آن یارانه معلولان می‌باشد.

مسئول روابط عمومی آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش مشهد با بیان اینکه خدمات این مرکز در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، توانبخشی، آموزشی، تفریحی، رفاهی، حرفه آموزی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی ارائه می‌شود،گفت: معلولان تحت پوشش از شیرخوار تا سالمند هستند که در ۴ گروه پسران و دختران شیرخوار تا ۱۵ سال و مردان و زنان ۱۵ سال تا سالمند تقسیم شده‌اند و سرفصل‌های برنامه‌های آموزشی آن‌ها هم از پیش‌دبستانی تا دانشگاه بوده است.

وی افزود : علاوه بر خدمات بهزیستی در این مرکز خدمات توان‌بخشی، پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و فیزیوتراپی نیز ارائه می‌شود، هم‌چنین در مورد تحصیل معلولان بسیار فعال برخورد می‌شود، این در حالی است که تاکنون در کشور نهادی به این شکل عمل نکرده است.

نبوی با اشاره به این مطلب که در اشتغال و درآمدزایی برای معلولان فعالیت داریم، گفت: در زمینه ورزش نیز بزرگ‌ترین سالن ورزشی در این مرکز قرار دارد که معلولان از آن بهره‌مند و در ظرفیت‌های خالی، دیگر افراد از آن استفاده می‌کنند.

مسئول روابط عمومی توان‌بخشی فیاض‌بخش ادامه داد: به دلیل معلولیت ذهنی برخی از این افراد خدمات‌رسانی دندان‌پزشکی برای معلولان بسیار مشکل است که به کمک داروهای بیهوشی به درمان آنان می‌پردازیم.

وی با اشاره به تورم و گرانی‌ها در حوزه دندان‌پزشکی تاکید کرد: حدود ۲۵ درصد از مصارف توسط مسئولان و ۸۰ درصد توسط خیّرین تامین می‌شود که مسئولان در این ارتباط باید بیشتر مبادرت ورزند.

بازارچه نیکوکاری مرداد ماه افتتاح می‌شود

سیده حشمت نبوی همچنین به برگزاری بازارچه نیکوکاری مددجویان این نهاد در اوائل مرداد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این بازارچه‌ها ارائه محصولات و معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای معلولان است.

وی هم‌چنین از رسانه‌ها خواست بیش از پیش برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و رفع ناهمگونی و معضلات جامعه تلاش کنند.

نبوی افزود: مردم خیر و نیک‌اندیش در طول سال می‌توانند هدایای غیرنقدی خود را به آدرس میدان شهید فهمیده به سمت پل قائم (عج)، آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش تحویل دهند و یا جهت دریافت این هدایا توسط مسئولان این آسایشگاه با شماره تلفن‌های ۳۶۶۶۶۳۳۶ مشارکت‌های مردمی و ۳۶۶۶۶۰۰۰ روابط عمومی تماس بگیرند و هدایای نقدی خود را نیز به حساب سیبا بانک ملی ایران به شماره حساب ۰۱۰۲۴۵۲۹۶۷۰۰۷ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۰۳۹۱ و یا حساب جام بانک ملت به شماره حساب ۳۳۰۰۰۳۵۰۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۷۹۲۰۸ واریز کنند؛ همچنین می‌توانند این هدایای نقدی را از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه به شماره *۷۸۰*۵۱۱۶۶۶۶# واریز کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن