استانی

فرماندار چناران:

زمین ایستگاه مترو مشهد-چناران تامین شد

کد خبر : 50251

فرماندار چناران گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه مترو (قطار شهری) چناران – مشهد توسط معاونت املاک و حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهر چناران تامین شد.

به گزارش صبح مشهد، محسن مه آبادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: زمین یاد شده به طول سه کیلومتر در مسیر چناران -گلبهار و به عرض ۳۴ متر و در راستای خدمات رسانی به زوار امام رضا(ع) و اهالی این شهرستان به صورت رایگان از سوی مجتمع اقتصادی کمیته امداد واگذار شده است.

وی همچنین گفت: صبح امروز مجوز واگذاری ٧۵٠ هزار متر مربع اراضی کمیته امداد در شهر چناران به چهار هزار خانوار چنارانی ساکن در این اراضی اعطا شد.

شهرستان چناران واقع در شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ابتدا قرار بود پروژه مسیر ریلی مشهد-گلبهار-گلبهار به طول ۴۶ کیلومتر به صورت قطار برقی احداث شود اما در حاضر فقط زیرسازی ۳۶ کیلومتر این طرح انجام شده و شنیده ها از تلاش برای تکمیل خط آهن در مرحله نخست به صورت ریل باس در مسیر مشهد-گلبهار حکایت دارد.

حدود نیمی از سفرهای زمینی سالانه زائران حضرت رضا(ع) از سراسر کشور از مسیر مشهد- چناران- قوچان انجام می شود و همین موضوع احداث خط آهن یاد شده را با اهمیت کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن