شهری

پدیده حاشیه نشینی زنگ خطری برای مدیران شهر مشهد

کد خبر : 41472

بروز و گسترش پدیده حاشیه نشینی عبارت است ازمهاجرت نمودن برخی ازافراد ازروستاها به علت فشارهای اقتصادی و خشک سالی وبیکاری و نبود کارمناسب ونیزجابجا شدن برخی ازمردم ازمرکز به حاشیه شهر به دلیل گرانی و سختی معیشت که این امرحتی برتوسعه مناطق حاشیه نشینی شهر مشهدتاثیر گذاشته است.

صبح مشهد– حاشیه نشینی قطعا زمینه ساز به وجود آمدن ساخت و سازه های غیرمقاوم ورعایت نشدن قوانین شهری و دربحث فرهنگی بروز آسیب های اجتماعی مانند : طلاق – اعتیاد – سرقت و مسائلی از این دست خواهد بود جمعیت حاشیه نشین این شهر ازمرز یک میلیون نفرگذشته است ولحظه به لحظه آسیب های اجتماعی این مناطق را تهدید می کند.

بحرانی که ریشه عمده مخاطرات آسیب‌های اخلاقی، اجتماعی و امنیتی شهراست چرامسئولان به جای نشستن وتماشای وضعیت موجود به دنبال برنامه ریزی جامع وقانون گذاری اصول حاشیه نشینی شهر مشهد نیستند؟ مسئله حاشیه نشینی از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در کشور طرح تقسیم کار ملی را به وزارت کشور پیشنهاد دادند که دومین اولویت، حاشیه نشینی و ساماندهی آن بوده است.

مردمی که دراین مناطق با مشکلات فراوان دست وپنجه نرم می کنند و ازمدیران قبلی ابراز بی مهری می نمایند امیددارندتا مدیران انقلابی باآغاز دوره جدید شوراهای اسلامی شهر مشهدبا نگاهی فعال وویژه دراین حوزه پا به عرصه میدان نهاده و پاسخ گو ی نیازها ومطالبات بحق آنان باشند .

حسین ابراهیم بای فعال حوزه رسانه

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن