اسلاید شوشهری

۹۸ درصد نسخ پزشکی تامین‌اجتماعی خراسان رضوی الکترونیکی است

کد خبر : 53637

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۹۸ درصد نسخه‌های پزشکی توسط پزشکان طرف قرارداد با این سازمان در استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علی رضازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تنها حدود ۲ درصد نسخه‌های پزشکی تامین اجتماعی خراسان رضوی به دلایلی مانند قطعی اینترنت یا برق دستی نوشته می شوند.

وی با بیان اینکه سه سال از اجرای طرح نسخه الکترونیکی گذشته است، اضافه کرد: این طرح نشیب و فرازهای فراوانی را داشته است، اما خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب پزشکان موفقیت در اجرا کسب شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۴۷ مورد نسخه در مجموعه‌های زیر پوشش تامین اجتماعی اعم از پزشکی و دندانپزشکی صادر شده است.

وی اظهار کرد: به طور میانگین ماهیانه ۲ میلیون نسخه توسط همکاران پزشک طرف قرارداد با تامین اجتماعی خراسان رضوی نوشته می‌شود.

رضا زاده بیان داشت: پزشکان و درمانگرها در قالب نسخ الکترونیکی می‌توانند نسخه‌های خود را بدون استفاده از کاغذ بوسیله سیستم ثبت کنند که این نسخه از طریق اینترنت برای استفاده در سایر فرآیندهای درمان مانند داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی به اشتراک گذاشته می‌شود. ‌

وی با بیان اینکه سال گذشته در مراکز ملکی تامین اجتماعی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت به متقاضیان ارائه شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲.۵ درصد رشد دارد، ادامه داد: خدمات بستری در سال گذشته نیز به ۴۶ هزار نفر با ۷.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن ارائه شده است.

حذف کاغذ و صرفه جویی های حاصله از این طریق، امکان ثبت شرح حال و سابقه بیمار، پیشگیری از ارائه داروی اشتباهی به بیمار به علت ناخوانا بودن خط و امکان دریافت اقلام یک نسخه از داروخانه‌های مختلف با پوشش بیمه ای از جمله مزایای نسخه الکترونیکی معرفی شده است.

هم اکنون سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۲۰ نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۲۱ بیمارستان و مرکز درمانی است که بیمارستانهای زیر پوشش این نهاد در مشهد و تربت حیدریه فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن