اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی اجرا می‌شود‌

کد خبر : 12140

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی از اجرای بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار اکبر نجاتی ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه هفته دفاع مقدس خراسان رضوی در محل باغ موزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: آغازگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان رژه سراسری نیروهای مسلح است که ۳۱ شهریورماه در نخستین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در این برنامه تلاش شده تا به دلیل قرار گرفتن در ایام محرم‌الحرام، رژه نیز حال و هوایی عاشورایی داشته باشد و به همین دلیل از نمادهای عاشورایی در رژه استفاده شده است.

سردار نجاتی ادامه داد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه در استان برگزار می‌شود و به دلیل آغاز برنامه‌ها با بازگشایی مدارس، علاوه بر زنگ مهر، زنگ مقاومت نیز در مدارس استان به صدا درمی‌آید و در دانشگاه‌ها نیز برنامه‌هایی متناسب با این هفته اجرا می‌شود.

وی با اشاره به معرفی برخی دستاوردهای دفاعی در دانشگاه‌های استان تصریح کرد: همچنین فرماندهان خراسان رضوی دیداری با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خواهند داشت و از رهنمودهای ایشان بهره می‌گیرند.

سردار نجاتی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توسط اساتید برنامه دیگری است که در روز سوم هفته دفاع مقدس در استان اجرایی می‌شود و با همکاری سپاه امام رضا(ع) بازسازی عملیات خیبر در فرهنگسرای پایداری مشهد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از آزادگان و جانبازان و همچنین تجلیل از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی شده تا در روز پایانی هفته دفاع مقدس، فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور در نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها شرکت کنند و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در طول این هفته در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس تصریح کرد: رونمایی از کتب ویژه دفاع مقدس، برگزاری نمایش رزمی مقاومت تا ظهور در پادگان شهید کاوه بخشی از برنامه‌های این هفته است.

سردار نجاتی ادامه داد: همچنین همایشی با عنوان من انقلابی‌ام با هدف تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان در این هفته برگزار می‌شود. همچنین برای نخستین بار روایتگری دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی در حال ارائه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن