سیاسیپربازدیدترین ها

۱۰۱۸ نفر برای ۱۵ صندلی شورای شهر مشهد ثبت نام کردند/ ۶۷=۱

کد خبر : 10014

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از رشد حدود شش درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: در این دوره در مجموع ۱۹ هزار و ۵۰۸ نفر در سطح استان برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه در دوره قبل کل آمار ثبت نامی ها ۱۸ هزار و ۴۶۷ نفر بوده است، افزود: از کل افراد ثبت نامی تعداد هفت و هزار و ۸۰۰ نفر در آخرین روز ثبت نام انتخابات داوطلب شدند .
وی ادامه داد: از کل داوطلبان سه هزار و ۴۰۳ نفر برای انتخابات شوراهای شهری و۱۶ هزار و۱۰۵ نفر برای شوراهای روستایی استان ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تعدادکرسی های شوراهای شهری این دوره در سطح استان ۳۹۷ مورد است گفت: با محاسبه تعداد داوطلبان حوزه شهری هم اکنون برای هر کرسی ۸٫۸ نفر به رقابت می پردازند.
حسینی تصریح کرد: بر اساس تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و نیز تعداد سه هزار و ۳۸ کرسی در این دوره هم اکنون برای هر کرسی ۱٫۹ داوطلب در عرصه رقابت وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه تعداد داوطلبان در تمامی شهرهای استان برای تشکیل شورا به حد نصاب لازم رسیده و مشکلی وجود ندارد؛ خاطر نشان کرد: از دو هزار و ۵۷۵ روستای استان که در این دوره واجد شرایط برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای روستایی هستند تعداد داوطلبان ۳۰ روستا به حد نصاب نرسیده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از این تعداد،  ۲۶ روستا، مربوط به بخش مرکزی مشهد مقدس است .
حسینی آمار بانوان داوطلب را در این دوره یک هزار و ۱۱۶ نفر ذکر و عنوان کرد : این رقم نسبت به دوره قبل که ۸۲۶ نفر بودند ۳۵ درصد رشد دارد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت : از این تعداد ۴۵۵ نفر از بانوان برای شوراهای شهری و ۶۶۱ نفر دیگر در حوزه روستا ها داوطلب شده اند.
وی تعدادکل مردان داوطلب شده را ۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر ذکر کرد و گفت : از این تعد دو هزار و ۹۴۸ نفر برای شوراهای شهری و ۱۵ هزار و ۴۴۴ نفر برای شوراهای روستایی اقدام کردند.
حسینی در بحث وضعیت تحصیلی داوطلبان این دوره گفت : سطح تحصیلی افراد در این دوره رشد یافته است چنانکه ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر دارای سواد خواندن و نوشتن هستند که نسبت به دوره قبل که ۱۴ هزار و ۱۰۹ نفر بودند ۲۱٫۵ درصد کاهش دارد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی داوطلبان دارای مدرک تحصیلی دیپلم را سه هزار و ۳۱ نفر با افزایش ۶ درصدی نسبت به دوره قبل عنوان نمود.
وی ادامه داد: ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم نیز در این دوره ۷۹۶ نفر با کاهش سه درصدی هستند و افراد دارای مدرک کارشناسی نیز سه هزار و ۲۲۴ نفر می باشند که ۲۳ درصد نسبت به قبل رشد دارد.
به گفته وی، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یک هزار و ۱۲۶ نفر با رشد ۱۰۹ درصد و دکترا ۱۱۱ نفر با رشد هفت درصد و حوزویان نیز ۱۲۰ نفر با رشد ۲۰ درصدی می باشد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در تشریح وضعیت ترکیب سنی داوطبان نیز گفت: هشت هزار و ۵۹ نفر در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل ۳۰ درصد کاهش دارد.
حسینی افزود: در سنین ۴۱ تا ۶۰ سال نیز ۹ هزار و ۵۱۸ نفر ثبت نام کردند که ۸۴ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.
به گفته وی، یک هزار و ۷۶۶ نفر هم در فاصله سنی ۶۱ تا ۷۵ سال طی این دوره در عرصه انتخابات شوراها حاضر شده اند که نسبت به قبل ۱۶۳ درصد افزایش نشان می دهد ضمن آنکه داوطلبان بالای ۷۵ سال هم ۱۶۵ نفر با رشد ۴۰۰ درصدی هستند.
وی تصریح کرد : در این دوره وضعیت سنی و تحصیلی داوطلبان از دو شاخصه اصلی یعنی پختگی اجتماعی بیشتر و تجربه بالاتر برخوردار است.
رئیس ستاد انتخابات استان همچنین افزود: ۱۱ درصد از داوطلبان این دوره با تعداد دو هزار و ۹۰۶ نفر از خانواده ایثارگران هستند.
وی تعداد داوطلبانی که سابقه عضویت نمایندگی شوراها را دارند ۵ هزار و ۷۳۱ نفر معادل ۲۹٫۳ درصد کل ثبت نامی ها عنوان کرد.
حسینی بیشترین داوطلبان در شهرها را هم مربوط به مشهد با رقم یک هزار و ۱۸ نفر برای احراز ۱۵ کرسی دانست و افزود : به ازاری هر کرسی ۶۷ نفر وجود دارد وکمترین داوطلبان شهری هم مربوط به شهر دولت آباد مرکز شهرستان زاوه با ۱۴ نفر می باشد که به ازای هر کرسی ۲٫۸ نفر هستند.
در دوره قبلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع در استان ۱۸ هزار نفر در خراسان رضوی داوطلب عضویت در این شوراها بودند.
خراسان رضوی دارای ۷۳ شورای شهری و ۲ هزار و ۵۵۴ شورای روستایی است دو هزار و ۶۲۷ شورای اسلامی شهر و روستا در این استان با هشت هزار و ۳۹۲ عضو فعال است.
از کل تعداد اعضای شوراهای اسلامی کنونی شهر و روستای استان هشت هزار و ۲۲۶ نفر مرد و ۱۶۶ نفر دیگر زن هستند.
در خراسان رضوی در مجموع در این دوره ۷۳ شورای شهر تشکیل می شود که از این میان ۶۴ شهر دارای شوراهای اسلامی است که اعضای آن پنج نفر است.
همچنین شورای اسلامی شش شهر استان در این دوره دارای هفت عضو و دو شهر سبزوار و نیشابور هم دارای شورای اسلامی ۹ نفره خواهد بود. تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در این دوره ۱۵ نفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن